انصراف ها از پروژه جنجالی « لاله » ادامه دارد

ممتازنیوز:

13910509000475 PhotoA

تعدادی از بازیگران صاحب نام تنها برای حضور زرین دست در پروژه «لاله»حضور دارند.زیرا به توانمندی‌های این مدیر فیلمبرداری واقفند.اکنون ممکن است با کنار رفتن زرین دست تعدادی از بازیگران نیز اعلام انصراف کنند.

تولید فیلم سینمایی «لاله» توسط اسدالله نیک نژاد کارگردان مجموعه «پاییز صحرا» که تنها علت حضورش در ایران را کارگردانی فیلم درباره قهرمان زن رالی ایران می‌داند، از ماه‌های اولیه بهار امسال آغاز شد. فیلمی که از ابتدا قرار بود با بودجه‌ میلیاردی و در مقابل نگاه غرب به جامعه ایرانی و محدودیت‌هایی که برای زنان ایران در غرب رواج یافته است، ساخته شود.

فیلم از اوایل خردادماه به صورت رسمی وارد مرحله پیش تولید شد. پیش تولیدی که حواشی و مخالفت‌های بسیاری به همراه داشت و کمیسیون فرهنگی مجلس در ارایه بودجه به فیلم و موضوع آن واکنش نشان داد . واکنش‌های بسیار تندی از سوی کارگردانان و منتقدان و کارشناسان سینما به ساخت پروژه صورت گرفت اما همچنان پیش تولید ادامه داشت. در میانه پیش تولید قرار شد سرمایه‌گذار خارجی و بازیگران هالیوودی در این فیلم حضور داشته باشند. که تمام این قول‌ها و پتانسیل جهانی فیلم در حد حرف باقی ماند !

پیش تولید «لاله» همچنان ادامه داشت و دفتری برای پروژه در نظر گرفته شد تا کارگردان بتواند همچنان به پیش تولید فیلم ادامه دهد. کارگردان خارج نشین که شرکت فیلمسازی‌ را مدیریت می‌کند که کارهای پست پروداکشن فیلم‌ها را انجام می‌دهد و از دوستی‌هایش با بزرگان عرصه هالیوود برای اهالی سینما داستان‌ها گفته است!

طولانی شدن پروژه باعث شد تا «تورج اصلانی» مدیر فیلمبرداری از حضور در پروژه انصراف دهد.اوایل آبان ماه تعدادی از گروه تولید فیلم دسته جمعی از گروه جدا شدند و استعفای خود را اعلام کردند و برخی از عوامل ساخت فیلم «لاله» که در بین آنها اسامی تهیه کننده علیرضا سبط احمدی و مدیر تولید محمد رضا نجفی و تعدادی دیگر از عوامل فیلم‌ دیده می‌شد.

پس از حدود ده روز از استعفای گروه تولید که هیچگاه علت آن به درستی رسانه‌ای نشد . گروه دیگری جایگزین شدند و در میان آنان نام پروانه پرتو (تهیه‌کننده) و محمدرضا منصوری (مدیر تولید) به چشم می‌خورد و کار پیش تولید ادامه یافت.

هفته گذشته خبر تولید فیلم با حضور بازیگران مطرح سینمای ایران شنیده شد خبری که حضور نیکی کریمی و همایون ارشادی را برای بازی در فیلم اعلام می‌کرد. طبق صحبت‌هایی که توسط گروه تولید صورت گرفته بود قرار بود شنبه (۱۲ اسفند) فیلم جلوی دوربین برود که مطلع شدیم «علیرضا زرین دست » مدیر فیلمبرداری صاحب نام سینمای ایران نیز از پروژه استعفا داد.

جالب است قرار بود فیلم به گونه ای جلوی دوربین برود که هنوز نقش اصلی فیلم «لاله» قطعی نشده است و کارگردان قصد داشت فیلم را با سکانس‌های بازیگران مطرح که نقش کوتاهی را قرار است ایفاء کنند آغاز کند تا با فرصت بیشتری به دنبال بازیگر نقش لاله باشد! جالبتر این‌که پس از گذشت ۹ ماه از پیش تولید هنوز نتوانستند بازیگر نقش اصلی را بیابند!

علیرضا زرین دست در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس علت جدا شدن از پروژه را عدم توافق مالی با تهیه کننده اعلام کرد. وی درباره عدم حضورش در پروژه توضیح دیگری نداد و متذکر شد: وقتی مدیریت فیلمبرداری «لاله» را قبول کردم یک پروژه دیگر را از دست دادم و فعلا هیچ کار جدیدی در دستور کار ندارم.

در این پروژه میلیاردی برای ایفای نقش‌های کوتاه از بازیگران مطرح سینما استفاده شده است از جمله حضور نیکی کریمی، همایون ارشادی، میتراحجار، سام قریبیان، آزیتا حاجیان به چشم می‌خورد شاید بسیاری از بازیگران صاحب نام تنها برای حضور زرین دست در این پروژه حضور داشته باشند زیرا به توانمندی‌های این مدیر فیلمبرداری واقف بودند ممکن است با کنار رفتن زرین دست تعدادی از بازیگران نیز اعلام انصراف کنند.

قرار است فیلم به زبان انگلیسی جلوی دوربین برود و جالب است که هریک از بازیگران که نام آنها ذکر شد با یک لهجه و لحن خاص خود انگلیسی صحبت می‌کنند و به نظر می‌رسد هیچ یک دستی در این فیلم برای زبان انگلیسی نخواهد بود.

مدت‌هاست پیش تولید فیلم آغاز شده است و هزینه‌‌ای بیش از یک میلیارد برای این مرحله از تولید فیلم در نظر گرفته شده است و هنوز ساخت این پروژه با انصراف‌های سریالی از آن قطعی نیست. باید علت انصراف عوامل حرفه‌ای از این پروژه را جست و جو کرد و دید چه عاملی باعث می‌شود عوامل صاحب نام سینمای ایران از این پروژه پرحاشیه انصراف دهند و عطایش را به لقایش ببخشند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخت این پروژه را برعهده دارد شاید عدم مدیریت درست این مرکز باعث می‌شود این اتفاقات بیفتد و بودجه بیت المال اینگونه ضایع شود نگاهی به کارنامه اخیر این مرکز ضعف مدیر این مرکز مهم فیلمسازی را عیان می‌کند.

فارس


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.