انواع نهال گردو پربار جهان کدامند؟ + {راهنمای خرید}

در زمانی نه چندان دور، کشاورزی تنها مختص به اهالی روستا و شهرستان ها بود، اما با گذشت زمان و پی بردن به سودهی نهال های میوه و ارزش محصولات ارگانیک، افراد بیشتری روی به پرورش نهال های میوه آورند. اما با گذشت زمان ارزش برخی محصولات بیش از پیش نمایان شد که یکی از انواع نهال، نهال گردو بود.

نهال گردو

اما چرا خرید نهال گردو به شدت افزایش یافت:

گردو یکی از مغز های بسیار جذاب و پر خواص بازار خشکبار دنیا می باشد. سالانه بخش قابل توجه ای ارز صرف واردات و یا صدارات مغز آن می شود، همچنین به علت داشتن قیمت بالا، سودهی بسیار زیادی را هم شامل حال باغدار و یا کشاورز می کند. پس از همین روی افراد زیادی علاقه مند به پرورش و خرید نهال های گردو، در سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران روی آورده اند.

هنگامی که عرضه و تقاضا برای یک کالایی شدت یابد، عوامل دیگر آن هم دچار تغییر و تحول خواهند شد! کافیست شما قیمت نهال گردو؛ را با قیمت ارقام نهال دیگر مقایسه نمایید،درست است نهالستان های معتبر زیادی مانند نهالستان گلد نهال، آریا نهال، دکتر نهال و… سعی زیادی در پایین بودن قیمت نهال در کشور کرده است به وضوح اختلاف قیمت را مشاهده می نمایید.

همچنین علت آن ابتدا روند نسبتا سخت و دشوارپرورش بذر گردو و تبدیل آن به نهال گردو، و از سوی دیگر تقاضای زیاد کشاورزنمی باشد. بگذارید مراحل تبدیل یک بذر را به گردو برای شما هم بیان کنیم:

مراحل تبدیل یک بذر گردو به نهال گردو:

شاید با برسی قیمت نهال گردو؛ به این فکر افتاده باشید که بهتر است آستین هایتان را بالا بزنید و دست به پرورش گردو بزنید! اما بهتر است چندان عجله نکنید زیرا ” گلد نهال بهترین مرکز تولید و عرضه انواع نهال گردو از سال ۱۳۶۹ تا اکنون” می باشد که می توانید بهترین قیمت خرید نهال گردو را:

https://goldnahal.ir/لیست-ارقام-نهال-گردو/

از نشانی بالا دریافت نمایید، اما اگر قصد خرید نهال گردو را نداشتید، می توانید به ترتیب مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا باید بهترین نژاد گردو را برای بذر های خود در نظر بگیرید.
  2. در گام بعد آن ها را در سطلی قرار دهید به مدت دو روز، تا سه روز، سپس آنها را درون یک دستمالی نمناک، قرار دهید.
  3. تا بین ۲ تا ۵ روز به خوبی در جایی خنک و تاریک قرار گیرید.
  4. حال بذر گردوی شما با جوانه های سبزی مواجه شده است که می توان گفت اولین مرحله را به سلامت طی کرده اید!
  5. اما این پایان کار نیست و مراحل دیگر رشد و نمو می بایست طی مراقبت های بسیار زیادی در خاک گلدان صورت پذیرد.
نهال گردو

چگونه می توان بهترین نهال گردو را پرورش داد:

بگذارید با یکدیگر صادق باشیم، مسلما نهالستان هایی که بیش از ۳۰ سال در این حوزه در حال فعالیت بوده اند، تجارب بسیار زیادی را در به ثمر نشاندن یک نهال گردو دارند. نهال های گردو از انواع مختلفی نژاد تشکیل شده است که در زیر به معرفی چندی از انواع نهال گردو محبوب در ایران و جهان می پردازیم.

انواع نهال گردوی رایج در ایران:

نهال گردو چندلر: این نهال گردو از ارقام وارداتی بوده که در سال های اخیر به همت مهندسین ما این نهال هم بومی شده که از کیفیت و قیمت به نسبت بالاتری هم از رقبای ترکیه ای خود دارد.باردهی بسیار زیاد و مقاومت بسیار خوب باعث محبوب شدن این نهال گردو در بین کشاورزان گشتیده است.

نهال گردو فرنور: یکی از ارقامی که بومی کشور فرانسه می باشد و مقاومت بسیار زیاد این گیاه و درخت به آب و هوای سردسیر موجب شده تا کشاورزان بسیار زیادی روی به پرورش این نهال های گردو بپردازند.این نهال هم پیوندی بوده و هم رقم داخلی آن موجود می باشد.

نهال گردو خوشه ای : یکی از ارقام قدیمی و سنتی بازار نهالستان های کشور، نهال گردو خوشه ای می باشد. گردو خوشه ای فرانسوی؛بسیار پر بار بوده و مغز آن بسیار چربی خوبی دارد . مانند ارقام تجاری دیگر یعنی نهال گردو فرنور از عملکرد بالایی برخوردار می باشد . از لحاظ شکل ظاهری مغز گردو خوشه ای؛ نسبتا کم قامت می باشد و در باردهی بسیار فوق العاده عمل می کند و به علت عمر بالای آن از ارقام تجاری و محبوب صنعت کشاورزی یاد می شود.

نهال گردو ژنوتیپ گلد نهال: یکی از گونه نژاد هایی که بومی ایران بوده و مناسب ارتفاعات معتدل تا نسبتا گرمسیر مانند استان قم می باشد، نهال گردوی ژنوتیپ گلد نهال می باشد. این نهال با مغزی نسبتا متوسط و خوش طمع و با باردهی از اولین سال کاشت، بسیار در دل علاقه مندان جای باز کرده است.

نهال گردو

نهال گردو پکان: این نهال به گردوی آمریکایی هم معروف می باشد که یکی از ارقام مناسب مناطق گرمسیر می باشد. این نژاد در ارتفاعات بسیار کم مانند: استان های شمالی کشور، جنوبی کشور که دارای اب و هوای بسیار گرمسیر می باشد، بسیار مفید باشد. با ظاهر مغزی بسیار خاص و جذاب از قیمت و بازار بسیار خوبی هم برخوردار می باشد.

و… انواع ارقام نهال های گردو که امروزه بخش زیادی از آنان به دست فراموشی سپرده شده است زیرا اغلب ارقام تجاری و پر بار که معمولا پیوندی هم می باشند بازار را در دست گرفته اند.

به عنوان توصیه ی آخر در رابطه با خرید نهال:

بهتر است حتما قبل از خرید نهال، به مجوز نهالستانی که نهال را از آن تهیه می نمایید دقت نمایید. نهالستان گلد نهال یکی از نهالستان های با مجوز رسمی از جهاد کشاورزی می باشند، همچنین ضمانت بازگشت کالا دارند و نهال ها را با قیمت مصوب عرضه می نمایند.

همچنین نهالستان گلد نهال معتقد است: ” نهال کاری؛ کار بسیار دشواری در کشاورزی و باغداری می باشد اما ما متخصص آن می باشیم.”

حال باید دید تا چه اندازه در این امر بسیار جذاب و مهم توانسته موفق ظاهر شود. شما عزیزان همچنین می توانید با مراجعه با سایت نهالستان گلد نهال به مشاهده و خرید انواع نهال میوه بپردازید.

نشانی سایت:goldnahal.ir

ایمیل : INFO@GOLDNAHAL.IR

شماره تماس: ۰۹۱۴۴۸۱۲۷۳۹ مهندس نریمانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.