انگیزه بالای ستاره بسکتبال لبنان برای قهرمانی در آسیا

۰۷اردیبهشت،

ERF_8207.jpg

کاپیتان تیم ملی بسکتبال لبنان بر این باور است که تیمش می‌تواند با پشت سر گذاشتن ایران و چین قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) . به نقل از پایگاه اینترنتی “النشره” فادی الخطیب نامی که بر تارک بسکتبال لبنان می درخشد. بدون شک او پادشاه بلامنازع بسکتبال لبنان است که رکوردها را یکی پس از دیگری می‌شکند. او هم اکنون ستاره شانفیل است و با وجود نشستن غبار پیری بر سر و روی او هم چنان حلقه حریفان را به خوبی پیدا می‌کند.

سایت “النشره” لبنان گفت و گوی اختصاصی را با آسمان خراش شانفیل انجام داده است که در ادامه می خوانید:

* شانفیل در اوج به سر می‌برد و بازی‌های زیبایی را به نمایش می‌گذارد. وضعیت تیم را چگونه می‌بینید؟

– شانفیل تغییر بسیاری چه از نظر بازیکنان داخلی و چه بازیکنان خارجی داشته است. ما با حضور بازیکنان خارجی مخالف بودیم چرا که آنها برای هماهنگی با محیط تازه به فرصت بسیاری احتیاج دارند. قبل از این سطح بازیکنان لبنانی روز به روز در حال پیشرفت است و هم اکنون به سطح مطلوب خود رسیده اند. شانفیل در مقطعی از فصل به خاطر آسیب دیدگی‌های بسیار به مشکل خورد، اما حالا در شرایط خوبی به سر می‌برد و بازیکنان با تمرکز بالا در بازی‌ها به میدان می روند.

* آیا نیکولاس و جلیل دو بازیکن خارجی شانفیل می‌تواند مسیر قهرمانی تیم را هموار کنند؟

– من همواره گفته‌ام که اگر بازیکنان داخلی ندرخشند هیچ قهرمانی به دست نمی‌آید. بازیکن خارجی به تنهایی نمی‌تواند کاری کند. برای قهرمانی باید یک تیم بدرخشد و برنامه‌های تاکتیکی مربی جواب دهد.

* غصان سرکیس و وایلی مشنتف، مربیان شانفیل و ساجس دچار مشکل شده‌اند. آیا شما می‌توانید مشکل بین آنها را برطرف کنید؟

– چرا که نه، ما سه نفر برای بسکتبال لبنان زحمت کشیده‌ و افتخار کسب ‌کرده‌ایم . نباید مشکل آنها ادامه پیدا کند. مدت‌ها است که با هر دوی آنها رابطه دوستی نزدیکی دارم. بر این باورم که آنها به زودی به راه درست برخواهند گشت و مشکل برطرف خواهد شد، ما در هر حالت یک خانواده هستیم و خانواده باقی خواهیم ماند.

* پیش از این اعلام کردید که پس از پایان جام جهانی بسکتبال بارسلونا از بازی‌های ملی خداحافظی خواهید کرد. آیا لبنان می‌تواند با وجود تیم‌های قدرتمندی همچون ایران، چین و اردن جواز صعود به جام جهانی را کسب کند؟

– می‌خواهم با سادگی هر چه تما‌م‌تر به همه قول بدهم که اگر فدراسیون فوتبال لبنان با برنامه پیش‌ برود و اردوی آمادگی را زود آغاز کند، اگر “ژولین خزو” (سنتر لبنانی – استرالیایی ساجس) را متقاعد به حضور در این رقابت‌ها کند و “لورن وودز” تبعیت لبنانی بگیرد نه تنها برای سهمیه رقابت می‌کنیم، بلکه عنوان قهرمانی را هم به دست خواهیم آورد.

* شما از وارد شدن خود به دنیای سیاست بعد از خداحافظی از دنیای توپ و تور گفتید، چرا؟

– بله، این درست است. من می‌خواهم به دنیای سیاست وارد شوم. اما سیاستی که من در خانواده ام با آن آشنا شده ام تفاوت بسیاری با سیاست امروزی دارد. می‌خواهم تجربه خود را در سیاست به کار گیرم و در وزارت ورزش و جوانان مشغول به کار شوم. این پستی است که برای رسیدن به آن انگیزه بالایی دارم.

به گزارش ایسنا، رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی فیلیپین برگزار می گردد و سه تیم اول این مسابقات سهمیه جام جهانی ۲۰۲۴ بارسلونا را بدست خواهد آورد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.