انیمیشن” شکرستان” مورد توجه غربی ها قرار گرفت

انیمیشن” شکرستان” به دلیل به نمایش گذاشتن فرهنگ ایرانی مورد توجه غربی ها قرار گرفت.

سیدمسعود صفوی،تهیه کننده “شکرستان” در خصوص موفقیت انیمیشین ایران در سطح جهان به خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت:انیمیشن در ایران بیش از نیم قرن است که فعالیت می کند و در زمینه فیلم کوتاه به جوایزی دست یافته است.
وی افزود:امروزه انیمیشن نقطه عطف آن نسبت به ۱۰ سال گذشته بیشتر به مفهوم دقیق صنعتی پرداخته شده که این خود منجر به راه اندازی خط تولید و امکانات لازم نیروی انسانی و امکانات سنجدیده در این راستا شده که خروجی های خوبی را هم در پی داشته است.
وی ادامه داد:امروزه انیمیشن ایران در کشورهای خارجی جایگاه خوبی را به کار اختصاص داده و به لحاظ بصری،کیفیت هنری و استانداردهای تولید پیشرفت خوبی داشته است.

صفوی درخصوص کتاب های انیمیشین و پیشرفت کارگردانهای انیمیشین گفت:مراکز تحقیقاتی سالانه ۵۰ کتاب انیمیشن ترجمه و تألیف می کنند و همچنین کارگردانهای انیمیشن در جهت تولیدات هرچه بهتر انیمیشن تمامی تلاش خود را بکار برده اند.
وی افزود:ما نباید با مقایسه های نادرستمان سدی در جهت تولیدات انیمیشن شویم؛ بلکه با نشان دادن فرهنگمان به کشورهای دیگر می توانیم آنها را جذب محصولاتمان کنیم.

تهیه کننده “شکرستان” در خصوص موفقیت “شکرستان” در عرصه جهانی بیان کرد:موفقیت انیمیشین “شکرستان” در عرصه جهانی به دلیل به تصویر کشیدن فرهنگمان بود و اینکه کارکترهای شیرین این انیمیشن بود که برتر شناخته شد و فضاهایی با رنگ و لعابهای ایرانی و همچنین نوع حرکت کارکترها که یادآور حرکتهای عروسک های خیمه شب بازی که این خود برای کشورهای غربی در جهت درک فرهنگ کشورمان و آشنایی فرزندانشان با آداب و رسوم های مختلف باعث جذب آنها به این انیمیشین شد.
وی درخصوص انیمیشین “شکرستان” در نمایش خانگی خاطرنشان کرد:انیمیشن “شکرستان” حدود سه سال است که از شبکه دوم سیما پخش می شود و در حال حاضر از شبکه ifilm و شبکه “نمایش” پخش می شود و این انیمیشن به همت حوزه هنری،مرکز صبا و شبکه دو سیما تولید شده و در آینده ای نزدیک وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.