اهتمام جدی دولت بر اجرای مصوبات شورای عالی اشتغال

۱۰م دیماه ،

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اهتمام جدی دولت برای اجرای مصوبات شورای عالی اشتغال گفت: حمایت از ایجاد فرصت‌های شغلی از اولویت‌های اصلی دولت است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ محمدرضا رحیمی در جلسه شواری عالی اشتغال با اشاره به لزوم تشکیل مستمر جلسات این شورا برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های اشتغالزایی دولت، بر لزوم تشکیل این جلسات به صورت دو هفته یکبار و پیگیری مداوم مصوبات تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین طرح تولید گیاهان دارویی توسط جمعیت هلال احمر را طرحی مهم و ارزشمند دانست و افزود: با اجرای این طرح و گسترش آن در سطح استان‌ها، هم به نظام سلامت و بهداشت و درمان کشور کمک خواهد شد و هم ظرفیت فراوانی در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی فراهم می‌شود.

رحیمی در ادامه با اشاره به گزارش استاندار اصفهان در خصوص وضعیت اشتغال استان، خاطرنشان کرد: صنعت استان اصفهان از اهمیت فراوانی برای کشور برخوردار است و تلاش می‌کنیم به زودی سفری به این استان انجام شود تا از نزدیک مشکلات صنعت استان را بررسی کرده و وضعیت اشتغال اصفهان را ساماندهی کنیم.

در این جلسه نماینده بانک مرکزی گزارشی از عملکرد تخصیص تسهیلات بانکی و منابع قرض‌الحسنه به طرح‌های اشتغالزا، مشاغل خانگی و خوداشتغالی در سال جاری ارائه کرد.

ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت اشتغال و بازار کار استان ارائه و پیشنهادات خود را برای رفع بعضی مشکلات و موانع مطرح کرد.

در این نشست همچنین نماینده جمعیت هلال احمر ایران ضمن تشریح برنامه‌ها و طرح‌های این موسسه در خصوص تولید گیاهان دارویی، به اقدامات انجام شده و امکانات و تسهیلات مورد نیاز اجرای این طرح اشاره کرد.

سیاست‌های شورای عالی اشتغال در خصوص نحوه استفاده از اعتبارات اشتغالزایی در اختیار نهادها و سازمان‌های حمایتی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.