اهتمام دولت سیزدهم برای آبرسانی به نقاط محروم

وزیر نیرو با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای آبرسانی به نقاط محروم کشور گفت: بزرگترین پروژه عمرانی برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور با عنوان “جهاد آبرسانی” در حال انجام است.

اهتمام دولت سیزدهم برای آبرسانی به نقاط محروم

به گزارش ممتاز نیوز، علی‌اکبر محرابیان روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح‌های آبرسانی زابل اظهارداشت: این پروژه با سرمایه گذاری ۱۹ هزار میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو و با کمک خیران  در حال اجراست که طی چهار سال، آب سالم و پایدار ۱۰ هزار روستای هدف را تامین خواهد کرد.

وی بیان کرد: در فاز نخست عملیات اجرایی، طرح آبرسانی به هفت هزار و ۱۳۸ روستا با جمعیت سه میلیون و ۳۵۰ هزار نفر آغاز شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در این طرح، آبرسانی به یک‌هزار و ۷۵۱ روستا معادل حدود ۲۵ درصد کل کشور، به سیستان و بلوچستان تعلق دارد، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها به منظور تأمین آب پایدار جمعیتی حدود ۵۵۴ هزار نفر اجرا می‌شود.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای مصوبات نخستین سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان، گفت: مجوز شیرین‌سازی آب دریا به میزان ۵۰ هزار مترمکعب برای تأمین نیاز آبی شهرها و روستاهای چابهار، کنارک و دشتیاری (روستاهای نوار ساحلی)، نیز صادر شد که در فاز اول ۲۵ هزار مترمکعب به سرمایه‌گذار ابلاغ شده است.

محرابیان همچنین از اتصال ۳۰۴ روستای زیرمجموعه به سد زیردان و شروع بهره‌برداری از فاز یک طرح اضطراری آبرسانی از دشت حرمک به زاهدان نیز خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، علاوه‌بر آبرسانی به یک‌هزار و ۷۵۱روستا در سیستان و بلوچستان، آبرسانی به ۵۰۰ روستای دیگر در این استان نیز با مشارکت گروه‌های جهادی و خیرین در حال اجراست.

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد که با مجموع اقدامات برنامه‌ریزی شده شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در سطح روستاهای سیستان و بلوچستان به بیش از ۹۰ درصد ارتقا یابد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.