اهدای خون در تهران کاهش یافت

۲۷ آبان ،

تهرانی‌ها در آستانه زمستان به سبب بارش باران در هفته قبل و کاهش دمای هوا، کمتر از اهدای خون استقبال کردند.

به گزارش تفسیری سرویس «سلامت»‌ ایسنا، در دو روز پایانی هفته قبل، اهداکنندگان تهرانی با مراجعه به مراکز اهدای خون استان تهران، تنها ۱۳۵۴ واحد خون اهدا کردند؛ این در حالی است که متوسط اهدای خون روزانه در این استان در ماه‌های پیش به ۱۲۰۰ واحد می‌رسیده است.

توزیع خون به ۱۷۰ مرکز درمانی و بیمارستانها در دو روز قبل ۱۱۹۰ واحد بوده و میزان ذخایر خون در انتقال خون استان تهران، به ۴۰۷۰ واحد رسیده است.

این در حالیست همه ساله بسیاری از اهداکنندگان، یک نوبت از اهدای خون خود را در طول سال به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی موکول می‌کنند؛ در صورتی که نیاز به خون روز و ماه نمی‌شناسد و خون و فرآورده‌های مورد نیاز بیماران باید در هر لحظه در دسترس باشند.

سازمان انتقال خون از هموطنان سراسر کشور به ویژه تهران و شهرهای بزرگ درخواست دارد که بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و هم اکنون با اهدای خون خود به یاری آنان بشتابند.

گفتنی است همه ساله تعداد بسیاری از اهداکنندگان با مراجعه به مراکز اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، مبادرت به اهدای خون می‌کنند که این امر سبب ازدحام بیش از حد و تشکیل صف‌های طولانی برای اهدای خون و بروز مشکلاتی برای بهره‌مندی مناسب از خون‌های اهدایی می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.