اهمیت درک درست کاندیداهای انتخابات از مقوله سیاست

۱۴فروردین۱۳،

حجت‌الاسلام ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مهمترین ویژگی‌های کاندیداهای انتخابات را قانون اساسی مشخص کرده و در قسم‌نامه رئیس‌جمهور نیز این موضوع به خوبی تبیین شده است.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ ویژگی‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت: مهمترین ویژگی‌های کاندیداهای انتخابات را قانون اساسی مشخص کرده و در قسم‌نامه رئیس‌جمهور نیز این موضوع به خوبی تبیین شده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: بنده معتقدم که نیازی به شاخصی خارج از اصول قانون اساسی و قسم نامه رئیس‌جمهور نیست، ۲۲ شاخص در قسم‌نامه رئیس‌جمهور وجود دارد و دو شاخص آن از سایرین اهمیت بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی آمده که باید رئیس‌جمهور رجل سیاسی و مذهبی باشد یعنی اینکه باید سیاست و مذهب را به معنای واقعی درک کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود:‌ در صورتی که این دو اصل به خوبی مورد توجه قرار بگیرد، هیچ مشکلی بوجود نمی‌آید.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: مشکل ما در این است که عمدتا اشخاصی که کاندیدای انتخابات می‌شوند آشنایی درستی با اسلام و مذهب ندارند و به همین دلیل بسیاری از محرمات و مسائل ضد اخلاقی پیش می‌ِآید که ممکن است تعمدی نباشد بلکه از روی عدم آگاهی است بنابراین باید کاندیداها بصیرت داشته باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.