اوباما: آمریکا بعد از حمله ۱۱ سپتامبر قوی‌تر شده است

ap-64.jpg

در آستانه سالروز حمله ۱۱ سپتامبر، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: آمریکا پس از حمله ۱۱ سپتامبر قوی‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، باراک اوباما،‌ رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی هفتگی رادیویی خود اعلام کرد: دولت آمریکا پس از حمله ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ تاکنون قوی‌تر شده است.

وی عنوان داشت: سالروز ۱۱ سپتامبر در حقیقت زمانی است برای اینکه به یادآوریم در این حمله سه هزار مرد، زن و کودک کشته و شمار زیادی از خانواده‌های آمریکایی بی‌خانمان شدند.

اوباما هم‌چنین تاکید کرد: دوران گذشته آمریکا بسیار سخت و دشوار بود اما امروز آمریکا بسیار قوی‌تر از گذشته شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: ما پس از حمله ۱۱ سپتامبر به القاعده حمله کردیم و رهبران این گروه تروریستی را از بین بردیم و القاعده را به شکست کشاندیم و این مساله به لطف اراده و شجاعت عوامل اطلاعاتی آمریکا و نیروهای مسلح کشور بود و دیگر هیچ اسامه بن لادنی نیست که بتواند بار دیگر آمریکا را تهدید کند.

اوباما همچنین تاکید کرد: ما به عنوان مردم آمریکا زندگی در سایه ترس را رد می‌کنیم. امروز برج جدیدی در آسمان نیویورک برافراشته شده و کشور ما نه تنها بیش از پیش قوی شده بلکه از لحاظ امنیتی نیز امن‌تر شده و در جهان از احترام و جایگاه بالاتری برخوردار است.

این مسئول آمریکایی در پایان تاکید کرد: هیچ تروریست یا اقدام تروریستی نمی‌تواند حقیقت و ماهیت ما را تغییر دهد. ما آمریکایی هستیم و از کشورمان آمریکا که دوستش داریم، حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.