اوباما به منظور بررسی حادثه سینمای آرورای به کلرادو سفر کرد

به گزارش رسانه های آمریکایی اوباما عصر یکشنبه به وقت محلی با سفر به ایالت کلرادو با خانواده قربانیان و مقام های این ایالت دیدار و گفت وگو کرد.

جمعه شب به وقت محلی هنگامی که تعدادی از شهروندان آرورای مشغول تماشای فیلم سینمایی به نام بتمن بودند، ‘جیمز هولمز’ وارد سینما شد و با شلیک به سمت تماشاگران ۱۲ نفر را کشت و ۵۸ نفر دیگر زخمی شدند، بر اساس آخرین اخبار وضعیت جسمی ۹ نفر دیگر وخیم اعلام شده است.

درپی این حادثه خونین پرچم آمریکا به حالت نیمه افراشته درآمد و باراک اوباما و میت رامنی ستادهای انتخاباتی خود را در ایالت کلرادو جمع آوری و پیام های تسلیت برای خانواده قربانیان فرستادند.

هر چند برخی از کارشناسان مسایل سیاسی و انتخاباتی سفر دو ساعته اوباما به کلرادو برای همدردی با خانواده قربانیان را بی ارتباط با تبلیغات انتخاباتی نمی دانند.

مایکل نیویورک شهردار نیویورک و از مخالفان جدی اجازه حمل اسلحه در آمریکا طی سخنانی خطاب به دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا گفت : اکنون زمان آن فرا رسیده که اوباما و رامنی برنامه ها و دیدگاههای خود را به صورت واضح برای محدود کردن خرید و فروش اسلحه در داخل آمریکا بیان کنند.

عصر جمعه جیمز هولمز ۲۴ ساله و دانشجوی انصرافی رشته اعصاب در مقطع دکترا با حمله به تماشاگران در داخل یک سینما یکی از خونین ترین حادثه های سالجاری را رقم زد.

هولمز پس از کشتار مردم در داخل پارکینگ سینما بدون هیچ گونه مقاومتی خود را به پلیس تصمیم کرد، پلیس بالافاصله منزل مسکونی هولمز را مورد محاصره قرار داد و با تله انفجاری بسیار پیچیده ای که توسط وی طراحی شده بود، مواجه شد.

عامل این کشتار هم اکنون در سلول انفرادی بسر می برد و هنوز انگیزه وی برای انجام چنین جنایاتی مشخص نیست، روز دوشنبه نخستین جلسه دادگاه او برگزار خواهد شد.

به دلیل اجازه حمل سلاح برای شهروندان آمریکایی، مردم این کشور همواره شاهد حوادث مرگبار مشابه در ایالت های مختلف هستند.

برخی از کارشناسان معتقدند که لابی شرکت های بزرگ اسلحه سازی اجازه اصلاح قانون ممنوعیت حمل سلاح توسط مردم آمریکا را نمی دهند.

روز گذشته رییس جمهور مکزیک ضمن محکوم کردن قوانین و مقررات مربوط به نگهداری اسلحه در آمریکا، خواستار تجدید نظر مقامات آمریکایی در این قوانین شد.

فیلیپ کالدرون مقررات مربوط به نگاهداری اسلحه در آمریکا را اشتباه خوانده و از واشنگتن خواست تا این مقررات را مورد ارزیابی و بررسی مجدد قرار دهد.

واکنش رسانه های و کارشناسی به کشتار تماشاگران در داخل یک سینما در ایالت کلرادو همچنان ادامه دارد.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۲۳۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.