اوراق فروش تبعی ، سرمایه ها را در بازار مصون می کند

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)،’ روح الله میر صانعی’، درباره مزیت های انتشار اوراق اختیار فروش گفت: سرمایه گذار با خرید این اوراق در کنار خرید سهام، سرمایه خود را در مقابل نوسان های کاهشی بازار بیمه می کند.

به گفته وی، سهامدار با خرید اوراق اختیار فروش، اختیار فروش سهام را به قیمتی معین در آینده به دست می آورد تا در صورتی که قیمت سهام افت کرد، سهم را به قیمت تعیین شده در سررسید مشخص به فروش برساند.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادر ادامه داد: در صورتی که قیمت سهام در بازار صعودی باشد و قیمت سهم از قیمت تعیین شده در اوراق (قیمت اعمال) بالاتر رود، سرمایه گذار از اوراق اختیار فروش استفاده نمی کند و سهام خود را با بازدهی مورد قبول در بازار به فروش می رساند.

میرصانعی افزود: سهامدار در این شرایط، هزینه جزیی را برای بیمه سرمایه خود پرداخت کرده است به عنوان مثال همه کسانی که خودرو دارند سالانه، مبلغی را برای بیمه آن پرداخت می کنند، هرچند ممکن است هرگز تصادف نکرده باشند و از آن بیمه استفاده نکنند اما با بیمه کردن خودرو ، خود احساس امنیت و آرامش خاطر دارند.

به گفته وی، اوراق اختیار فروش نیز در بازار سرمایه همانند بیمه خودرو است و سرمایه سرمایه گذاران را در برابر ضرر و زیان های احتمالی مصون می کند و باعث افزایش حس اعتماد و اطمینان به بازار سهام می شود.

دبیر کل کانون کارگزاران با اشاره به انتشار اوراق آتی سهام در بازار سرمایه، گفت: در اولین قدم برای توسعه ابزارهای نوین مالی معاملات فیوچرز(آتی) شکل گرفت. این ابزار ریسک بالایی دارد و نیاز به تحلیل و تخصص بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه اوراق اختیار فروش یکی از راهبرد های اوراق اختیار معامله است، افزود: این اوراق باعث افزایش اطمینان به بازار سرمایه و رونق بیشتر این بازار شده و قدرت بازار سرمایه را برای رقابت با بازار پول افزایش داده است.

اقتصام** ۹۱۴۱**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۳۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.