اولاند سخت گیرانه ترین بوجه فرانسه را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه گاردین، “فرانسوا اولاند” بودجه ای را برای سال ۲۰۲۴ آماده کرده که سخت ترین بخش آن مربوط به افراد ثروتمند می شود. چون مالیات این بخش از مردم فرانسه افزایش چشمگیری یافته است.

بر اساس این گزارش، در بودجه سال آینده فرانسه از راه وضع مالیات های جدید ۲۰ میلیارد دلار عاید دولت می شود که ۷۵ درصد از این رقم از راه وضع مالیات های اضافی بر قشر ثروتمند فرانسه تامین می شود.

“فرانسوا اولاند” رئیس جمهور فرانسه، این بودجه را سخت گیرانه ترین بودجه فرانسه در طی ۳۰ سال گذشته توصیف کرده و از مردم این کشور خواسته تا اقدامات بی سابقه ای را برای جبران کسری بودجه فرانسه انجام بدهند.

در پی ارائه بودجه ریاضتی سال ۲۰۲۴ فرانسه در شورای وزیران این کشور، “ژان مارک ارو” نخست وزیر فرانسه  در نشستی خبری گفت: بودجه ریاضتی سال ۲۰۲۴ بودجه ای برای برقراری عدالت اجتماعی است. به علاوه این بودجه راهی برای رسیدن به رشد اقتصادی است.

نخست وزیر فرانسه افزود: در بودجه ریاضتی سال ۲۰۲۴ رشد اقتصادی ۸/۰ درصدی پیش بینی شده است.

وی گفت: تلاش شده با این بودجه روند رو به افزایش بدهی های دولتی متوقف شود.

بر اساس این گزارش، طی پنجاه سال میزان بدهی های فرانسه ، ۶۴ درصد دارایی های ملی بود. اما این رقم امروزه به ۹۰ درصد رسیده است. این بدان معنا است که طی پنج سال گذشته بدهی ها ۳۰ درصد افزایش یافته است. دولت کنونی تصمیم دارد میزان کسری بودجه را به سه درصد برساند.

نخست وزیر فرانسه تاکید کرد در بودجه ریاضتی سال ۲۰۲۴ جوانان، آموزش و پرورش، اشتغال، مسکن ، امنیت و عدالت به عنوان اولویت های دولت فرانسه مورد توجه قرار گرفته اند.

طبق بودجه ریاضتی سال ۲۰۲۴ دولت فرانسه باید ۳۰ میلیارد یورو صرفه جویی کند. کاهش۱۰ میلیارد یورویی هزینه ها بخشی از این بودجه ریاضتی است.

افزایش مالیات ها که تامین کننده۱۰ میلیارد یورو دیگر است، بخش دیگری از برنامه های دولت می باشد.

ژان مارک ارو گفت ما به مردم فرانسه اطمینان خاطر می دهیم از هر ۱۰ خانوار، نه خانوار مشمول افزایش مالیات نمی شوند. در واقع این افزایش مالیات افراد بسیار ثروتمند را در بر می گیرد. تنها ۱۰ درصد مردم فرانسه بسیار ثروتمند و البته از میان آنها یک درصد ثروتمند تر هستند.

وی گفت قوانین مالیاتی و عدالت در مورد شرکت ها نیز اجرا خواهد شد. هم اکنون شرکت های بزرگ با درآمد بیشتر بسیار کمتر از شرکت های کوچک مالیات می پردازند. این نظام مالیاتی تغییر خواهد کرد.

نخست وزیر فرانسه در پایان گفت تنها با بسیج عمومی مردم فرانسه و بازیگران اقتصادی است که این طرح ها به نتیجه خواهد رسید.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.