اولاند و مرکل در تلاش برای فراهم کردن مقدمات نشست بروکسل

به گزارش ایرنا، مرکل درحالی برای انجام دیداری دوجانبه از الیزه دیدن کرد که اولاند نیز ۱۵ ماه مه میلادی بلافاصله پس از در اختیارگرفتن سکان قوه مجریه کشور، سفری رسمی به آلمان ترتیب داد تا صدراعظم را از نزدیک در جریان طرح رشد اقتصادی مورد نظر خود قرار دهد.

این دیدار درحالی میان سران دو کشور فرانسه و آلمان درکاخ ریاست جمهوری فرانسه صورت می گیرد که اولاند در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ میلادی خود وعده کرده است که طرح ثبات و انضباط بودجه ای مصوب اروپایی را به مذاکره مجدد بگذارد چیزی که مرکل بر این امر اعتقاد چندانی ندارد.

اولاند می گوید: درطرح ثبات بودجه ای مصوب کشورها رشد اقتصادی مناسبی لحاظ نشده و می بایست برای امکان اجرای طرح های اجتماعی و اقتصادی مورد نظر دولت ها و کاستن از فشارهای وارده به اقشار کم درآمد جامعه، رشد اقتصادی موزونی نیز درکنار طرح های ریاضتی مصوب کشورها به اجرا درآید.

برخی از صاحب نظران اقتصادی نیز معتقدند در طرح های بودجه ای مصوب اروپایی بیشتر از همه کشورها ، شرایط اقصادی آلمان مورد نظر بوده و اجرای طرح های یاد شده بیشتر متضمن منافع و رشد اقتصادی آلمان است.

به گزارش منابع فرانسوی ، اولاند در جریان استقبال از مرکل درالیزه گفت: ‘ ما هر دو در تلاش برای تعمیق پایه های اقتصادی ، پولی و همچنین آینده سیاسی اتحادیه اروپایی ، برای امکان دستیابی به پیوستگی و همیاری مورد نیاز میان اعضا هستیم’.

این درحالی است که برخی از کارشناسان معتقدند که آنها همچنان آنچنان که باید برسر موضوع رشد اقتصادی و نظام بودجه ای مصوب، به تفاهم و دیدگاه مشترکی دست نیافته اند و برخی ناهمسویی ها همچنان در این موضوع میان آنان محسوس است.

صدر اعظم آلمان نیز گفت: ‘ به همان میزان که به هم پیوستگی و همسویی ضروری است به همان اندازه نیزهمیاری و تعاون میان اعضا مورد نیاز است’ .

وی همچنین شرایط و اوضاع حاکم برا تحادیه اروپایی را یاد آور شد و افزود: شرایط حاکم بر اتحادیه ‘ جدی ‘ است و می بایست اعضای آن همسویی بیشتری را با یکدیگر برای امکان برون رفت از شرایط جاری داشته باشند.

این دیدار درشرایطی میان سران دو کشور آلمان و فرانسه صورت گرفت که قرار است نشست دو روزه سران کشورها از عصر امروز پنج شنبه نیز در بروکسل آغاز شود.

اولاند به رغم برخی از ناهمسویی های موجود همچنان امیدواراست بتواند به تفاهمی در این نشست دو روزه میان سران اروپایی در زمینه طرح رشد اقتصادی مورد نظر خود دست یابد.

آلمان همچنان معتقد است که ضروری است علاوه براجرای طرح های انضباط مالی ، طرح های ‘ اضطرای ‘ نیز برای امکان پایان دادن به بحران بانکی در برخی از کشورها ازجمله اسپانیا به مورد اجرا درآید.

اروپام **۱۴۹۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۴۵۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.