اولویت نخست کشور تولید با کیفیت است

جام جم آنلاین: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با تاکید بر این که مدیریت واردات باید جدی گرفته شود، گفت: البته این کار به معنی بسته شدن مرزهای کشور نیست، بلکه نرخ تعرفه‌ها و نرخ ارز به شکلی ساماندهی شود که تولید کننده داخلی بتواند در رقابت منطقی با واردات، کیفیت محصولات راهم ارتقاء دهد.

به گزارش روابط عمومی رادیو اقتصاد داود محمدی در گفت‌وگو بااین رادیو افزود: اگر بعد نظارتی هم تقویت شود می‌توان از طریق وضع قوانین، کیفیت را هم ارتقا داد و از ورود کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد،جلوگیری می‌شود.

محمدی گفت: قوانین تجاری و مالیاتی هم باید به شکلی باشد که مردم به سمت فعالیت‌های تولیدی تشویق شوند و واردات کالاهای مصرفی به حداقل برسد، هرچند تولید داخل، سخت تر و پرهزینه تر باشد، در غیر این صورت رغبت به تولیدات داخلی کاهش پیدا خواهد کرد.

محمدی اظهار کرد: نکته مهم دیگر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است که اصل بسیار مترقی محسوب می‌شود.

وی گفت: دولت به جای این‌که رقیب بخش خصوصی در تولید باشد باید یار و یاور باشد و عرصه تولید و تصدی‌ها را به بخش تعاونی و خصوصی واگذار کند و شرایط برای رقابت، برابر باشد و اگر دولت رقیب بخش خصوصی باشد انگیزه‌ها کاهش می‌یابد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی شعارهای اقتصادی سال را که از سوی مقام معظم رهبری مزین می‌شود، راهبردی ترین شعار اقتصادی دانست تا برتری در جنگ اقتصادی با دشمنان فراهم شود و باید قوای سه گانه در این قضیه همکاری کنند.

وی صریح کرد: هر چند افزایش تحریم‌های خارجی باعث افزایش تهدیدها می‌شود اما همزمان بهترین فرصت را هم برای تولید کنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران داخلی فراهم کرده است تا به سمت تولید کالاهایی که تاکنون نرفته بودیم، برویم و روند خودکفایی را در عرصه صنعت به صورت جدی تر پیگیری کنیم.

محمدی گفت: تولید کنندگان ما فرصتی پیدا کرده اند که به تولیدات نوین بپردازند که در گذشته از آنها غافل بودیم و امروز فشار تحریم‌ها زمینه‌ای فراهم کرده است که به سمت تولید آنها حرکت کنیم حتی اگر تولید آن گران باشد بازهم آثار جانبی مانند اشتغالزایی دارد و به افزایش رفاه فردی و اجتماعی و کاهش آسیب‌های اقتصادی کمک می‌کند.

نماینده مجلس تاکید کرد: نکته مهم این است که امروز تولیدکننده عشق به کشور و سربلندی آن را داشته باشد اگر واقعا این موضوع در برنامه تولید کننده داخلی باشد، تعهد در تولید کننده باعث می‌شود در عرصه اقتصادی و تولیدی ؛ فعالیت‌ها ارزشی و جهانی باشد همان نگرشی که در میان دانشمندان هسته‌ای شکل گرفت و با همه پیچیدگی را دانشمندان ما چون خواستند و هدفشان سربلندی کشور بود و به عظمت کشور ایمان و باور داشتند ؛ گام‌های بسیار بلندی در این حوزه داشتیم و پیشرفت‌های سال‌های اخیر مشاهده می‌کنیم.

محمدی گفت: تولید کننده باید در جهت ارتقای کیفیت و کمیت کالاهای تولیدی دقت بیشتر داشته باشد و بداند که با افت کیفیت رغبت مصرف کننده هم کاهش می‌یابد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.