اولویت‌های عمرانی استان ایلام در یک نگاه

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/نماینده‌ی ایلام در مجلس هشتم شورای اسلامی، کشاورزی، منابع آب، حمل و نقل و گردشگری را از اولویت‌های عمرانی استان برشمرد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) «شاپور پولادی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که اغلب در بحث بودجه و اعتبارات وجود دارد در مرحله‌ی اول باید اولویت‌ها به‌درستی شناسائی شوند و در گام بعدی با بسیج همه‌ی امکانات و منابع مادی و انسانی در جهت شکوفا کردن ظرفیت‌های بالقوه استان اقدام کرد.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون تنها ۱۵ درصد اراضی کشاورزی استان آبی می باشند، افزود: وجود منابع آبی قابل ملاحظه در استان – ۱۵ رودخانه دائمی و فصلی به شکلی که در هر شهرستان اغلب یک یا دو رودخانه جریان دارد – که حدود ۵ میلیارد مترمکعب بر آورد می‌شود و متأسفانه بخشی از آن از کشور خارج می‌شود این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهد که با بهره‌برداری از این ظرفیت هم اشتغال و هم تولید را در استان افزایش دهیم.

نماینده‌ی ایلام در مجلس هشتم کشاورزی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت خدادادی، مهار آب‌های سطحی و بحث مدیریت منابع آب باید به‌صورت تازه پیگیری شود و مسوولان عنایت داشته باشند که صرف احداث سد کافی نیست بلکه باید به‌صورت هم‌زمان شبکه‌های آب‌رسانی و انتقال آب به مزارع نیز باید احداث شوند و متأسفانه هم‌اکنون در مواردی ملاحظه می‌شود که این دو موضوع به صورت توأمان مورد توجه نبوده‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم خاطر نشان کرد: بحث حمل و نقل اعم از هوائی، زمینی و ریلی از دیگر موضوعاتی است که باید در صدر اولویت‌های مدیران اجرائی باشد چون این عامل می‌تواند سرمایه‌گذاران را به استان جذب کند.

 

پولادی افزود: در حوزه‌ی صنعت نیز باید تأکید ما بر صنایعی باشد که مواد اولیه آنها در استان موجود است. پتروشیمی، دامپروری، صنایع تبدیلی کشاورزی از حوزه‌هایی می باشند که استان در آنها، مزیت نسبی دارد و در صورت توجه می‌توانند تولید و اشتغال پایداری ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: در خصوص طرح‌های کلان به‌ویژه در حوزه‌ی نفت و گاز باید به حوزه‌های نفتی مشترک با عراق توجه بیشتری کنیم چون هم‌اکنون در این حوزه بخش عمده‌ای از سرمایه‌ی ملی ما به سبب اهمال کاری به هدر می‌رود از این‌رو هر چه سریع‌تر باید در این زمینه اقدامات عاجلی شود هم‌چنین از این منطقه می‌توان به بحث صادرات فرآورده‌های نفتی هم نیم‌نگاهی داشت.

نماینده پیشین ایلام در مجلس شورای اسلامی قابلیت‌های گردشگری ایلام را چشمگیر دانست و گفت: پیشینه‌ی تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و نزدیکی به عتبات عالیات می‌تواند استان ایلام را به منطقه‌ای توریستی تبدیل کند.

وی یادآور شد: توسعه‌ی شهری و روستائی نیز باید از دیگر اولویت‌های مدیریت اجرائی استان باشد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.