استاندار ایلام: دو بازارچه مرزی جدید با عراق راه اندازی می شود

‘مجتبی اعلایی’ روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:‌ ایجاد دو بازارچه در نوار مرزی این استان شامل دهلران – میسان عراق و هلاله با قضانیه عراق در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ایجاد بازارچه مرزی دهلران و میسان عراق جزو مصوبات گذشته بین دو کشور است که زیرساخت های این کار در گذشته انجام شده است.

وی افزود: در رایزنی با مقامات استان میسان عراق قرار شد با اخذ مجوز از دولت مرکزی عراق نسبت به راه اندازی این بازارچه مرزی اقدام شود.

استاندار ایلام به بازارچه جدید هلاله از توابع میمک استان ایلام با قضانیه عراق اشاره کرد و گفت: مسوولان عراق برای راه اندازی این بازارچه نیز اعلام آمادگی کرده اند.

اعلایی تاکید کرد: راه اندازی این دو بازارچه در گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با کشور عراق نقشی اساسی ایفا می کند.

وی همچنین با اشاره به نشست اخیر استانداران مناطق مرزی استان ایلام و کشور عراق در کرمانشاه گفت: در این اجلاس دو روزه مصوبات راهبردی با هدف گسترش مرادوه های تجاری و اقتصادی با استان های مختلف عراق به تصویب رسید.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای در ۱۵ بند با هدف گسترش مراوده های تجاری و اقتصادی بین استانداران دو طرف به امضا رسید که می تواند به تسهیل ارتباط ها در زمنیه های اقتصادی، ‌اجتماعی، مرزی و زایران و ‌تبادل علمی و دانشجویی دو طرف منجر شود.

استاندار ایلام به اشتیاق استان های مرزی عراق برای استفاده از پیمانکاران ایرانی در اجرای طرح های عمرانی اشاره کرد و افزود: قرار است از این پس پیمانکاران ایرانی نیز بتوانند در مناقصه های طرح های عمرانی کشور عراق شرکت کنند.

اعلایی اظهار داشت: استان های مختلف عراق به دنبال توسعه ارتباط و مراوده های تجاری و اقتصادی با مناطق مرزی کشورمان هستند.

اکنون تنها بازارچه مرزی مهران استان ایلام با عراق فعال است که یکی از کانون های اصلی مراوده اقتصادی و تردد زوار با کشور همسایه محسوب می شود.ک/۳

۷۱۷۳/۵۳۴/۵۶۵/ ۶۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۳۸۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.