رایزنی‌ها برای راه‌اندازی بازارچه مرزی دهلران در حال پیگیری است

۸فروردین ۱۳،

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رایزنی‌ها با دولت عراق برای راه‌اندازی بازارچه مرزی دهلران در حال انجام و از طریق سفارت عراق در تهران و وزارت امور خارجه کشورمان در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه ایلام، علی‌محمد احمدی در دیدار با مردم روستاهای بخش موسیان در دهلران با بیان اینکه “امسال بازارچه مرزی دهلران، اعتبارات مناسبی برای زیرساخت‌ها دریافت می‌کند”، اظهار کرد: با توجه به افت ولتاژ و قطعی برق و اینکه تولید موجود و شبکه انتقال قادر به تامین تقاضا نیست، احداث نیروگاه برق برای شهرستانهای دهلران، دره شهر و آبدانان نیز از ضروریات است.

وی افزود: با توجه به اینکه شبکه‌های توزیع برق در حوزه شهری و روستایی در حوزه جنوبی استان ایلام به طور عمده فرسوده می باشند و نوسانات برق منجر به خسارات بسیار به لوازم خانگی می‌شود، رفع این مشکل تنها از طریق افزایش تولید و ایجاد نیروگاه میسر است.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس با اشاره به اینکه تولید نیروگاه سد سیمره به صورت مستقیم به استان‌های همجوار منتقل می‌شود، گفت: نیاز است در یکی از شهرستانهای حوزه جنوب با توجه به نزدیکی به سد سیمره نیروگاه برق برای تعدیل برق سیمره و تبدیل به برق خانگی دایر شود.

احمدی به برداشت آب از سد کرخه برای کشاورزان بخش موسیان اشاره و افزود: امسال حق برداشت از آب کرخه برای اراضی کشاورزی این منطقه از ۱۰هزار هکتار به ۱۷ هزار هکتار افزایش داده شد.

وی از ایجاد پمپاژ شناور آب در کرخه خبر داد و گفت: این کار به منظور پمپاژ آب در مواقعی که آب سد کرخه افت کند برای انتقال آب به تونل کرخه برای استفاده کشاورزان پائین دست ایجاد می‌شود.

این نماینده مجلس به آبگیری مقدماتی سد دویرج اشاره و خاطرنشان کرد: برای تکمیل شبکه‌های آبیاری دویرج سال قبل ۴۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است که در سال جاری نیز اعتبار مناسبی برای تسریع در اجرا و تکمیل اختصاص می‌یابد.

وی از رشد اعتبارات صندوق بیمه کشاوری در سال قبل خبر داد و گفت: سال قبل ۱۲۰ میلیارد ریال از طریق این صندوق به کشاورزان پرداخت شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.