اولویت شهرک‌های صنعتی استان البرز توسعه نیروگاه خورشیدی است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز از اختصاص ۳۰ هزار مترمربع زمین برای جانمایی و ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

اولویت شهرک‌های صنعتی استان البرز توسعه نیروگاه خورشیدی است

به گزارش ممتاز نیوز، حمیدرضا عقاب نشین روز شنبه ۱۵ مهرماه در حاشیه بازدید از طرح‌های نیروگاهی خورشیدی البرز افزود: اراضی اختصاص یافته با مشخصات فنی و دسترسی مناسب به پست و سرخط های فشار متوسط برای ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک جانمایی شده و به متقاضیان واجد شرایط، واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز ادامه داد: توسعه نیروگاه های خورشیدی( CHP) در اولویت کاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز قرار گرفته است .

این مسئول اظهار کرد: در شهرک‌های صنعتی دولتی استان البرز در قالب مشوق و حمایت از سرمایه گذاران نیروگاه‌های خورشیدی به ازای هر مگاوات تولید برق، یکصد متر مربع تا دو هزار متر مربع زمین صنعتی به شرط بهره برداری ظرف مدت ۱۸ ماه به صورت رایگان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: واحدهای صنعتی که زمین و پروانه ساخت دریافت نموده و اقدام به ساخت و ساز کنند از وزارت نیرو مجوز احداث نیروگاه های خورشیدی دریافت خواهند کرد.

عقاب نشین با اشاره به تفاهم نامه بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق اظهار کرد: در قالب این تفاهمنامه، دوره‌های آموزشی مختلفی در شهرک‌های صنعتی کشور ازجمله البرز برگزار شده است .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز ادامه داد:در این دوره های آموزشی تعرفه‌ها و ظرفیت‌های قانونی استفاده از انرژی‌های خورشیدی برای صاحبان صنایع تشریح شده است.

وی افزود: مطابق با ماده ۱۶ «قانون جهش تولید دانش بنیان» منابع خوبی برای تسهیلات به واحدهای صنعتی جهت احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در نظر گرفته شده است و به عبارتی قانونگذار از یک سو واحدهای صنعتی را تشویق به احداث نیروگاه تجدیدپذیر کرده و از سوی دیگر تسهیلات لازم را برای احداث این نیروگاه ها فراهم کرده است.

عقاب نشین اضافه کرد: همچنین مطابق با این قانون نیمی از منابع حاصله برای خرید تضمینی برق تجدیدپذیر از صنایع در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز گفت: اکنون در شهرک صنعتی اشتهارد، دو نیروگاه خورشیدی با ظرفیت اسمی ۲۵ و ۶ مگاوات فعال است، همچنین احداث یک نیروگاه جدید با ظرفیت ۱۲ مگاوات از سوی بخش خصوصی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.