نصب ۵۶ امین نیروگاه خورشیدی در تهران

مدیر کل محیط زیست شهرداری تهران گفت: ۵۵ نقطه در تهران مجهز به نیروگاه خورشیدی شده بود و امروز با افتتاح نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۱ ،۵۶ نقطه در پایتخت مجهز به نیروگاه خورشیدی شده است.

نصب ۵۶ امین نیروگاه خورشیدی در تهران

به گزارش ممتاز نیوز، حلیا سادات حسینی در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۱ گفت: ۵۵ نقطه در تهران مجهز به نیروگاه خورشیدی شده است و امروز در هفته محیط زیست با افتتاح نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلو واتی شهرداری منطقه ۱۱ ،۵۶ نقطه در شهر تهران مجهز به نیروگاه خورشیدی شده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهار کرد: بهره برداری از این نیروگاه شهرداری تهران را به ظرفیت ۱۱۶۴ مگا وات تولید برق می‌رساند.

حسینی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۹۶ شهرداری ها ملزم به تامین ۲۰ درصدی برق مصرفی خود از نیروگاه‌های تجدید پذیر هستند، تصریح کرد: هنوز تا نقطه مطلوب فاصله بسیار داریم و می‌طلبد با توان بیشتری در بحث انرژی های خورشیدی ورود کنیم. 

به گزارش اداره کل محیط زیست شهرداری تهران نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۱ با هدف بهینه سازی مصرف منابع و انرژی های نو و تجدید پذیر در راستای کاهش هزینه ها و حفاظت از محیط زیست، روی سقف سوله ورزشی محوطه شهرداری منطقه۱۱ افتتاح شد.

این نیروگاه۴۴ پنل ۴۵۵ وات دارد و روزانه ۲۰کیلووات معادل ظرفیت ماهانه۲۶۰۰ کیلووات ساعت در تولید انرژی پاک دارد.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.