فعالیت ۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۶۳۳ نیروگاه خورشیدی خانگی با مجموع ظرفیت هشت مگاوات در استان فعال است.

فعالیت ۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی در خراسان جنوبی

به گزارش ممتاز نیوز، مهدی دادگر تولید انرژی خورشیدی را از قابلیت‌های این استان ذکر کرد و خواستار اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه شد.

وی افزود: چهار مزرعه خورشیدی در شهرستان‌های خوسف، سربیشه و بشرویه با مجموع ظرفیت ۱۸.۵ مگاوات وجود دارد و ظرفیت تولید برق خراسان جنوبی ۷۳۰ مگاوات است که حدود ۲۷ مگاوات آن از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه سرمایه اولیه در راه اندازی مزارع خورشیدی چهار تا پنج سال اول فعالیت آنها برگشت داده می‌شود گفت: یکی از مدجویان کمیته امداد با نصب یک نیروگاه پنج کیلو واتی روی بام منزل خود، در یک دوره ۲ ماه ۱۷۰ میلیون ریال درآمد داشته است.

وی بیان کرد: روزانه مراجعه شهروندان برای نصب پنل‌های خورشیدی را داریم اما باید در مورد مراحل کار و سایر داده‌های مورد نیاز اطلاع رسانی بیشتری انجام دهیم زیرا سرمایه‌گذاری در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی صرفه اقتصادی دارد.

دادگر درباره رعایت الگوی مصرف گفت: امسال پاداش خوبی به مشترکان کم مصرف خراسان جنوبی اختصاص یافته و در چهار ماه نخست امسال بیش از ۱۵ میلیارد ریال پاداش به مشترکان استان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: یک شهروند طبسی چهار میلیون ریال پاداش کم مصرفی دریافت کرده‌ و لازم است الگوهای مصرف در جامعه ترویج داده شود.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.