اولین جلسه هیات امناهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران

۲۳م اسفند ،

در راستای ابلاغ مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ترکیب، وظایف و اختیارات هیأت امنای استانی اولین جلسه هیات امنایی استانی تهران به ریاست دکتر فرهاد دانشجو در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، در این جلسه آئین نامه داخلی نحوه فعالیت هیأت امنای استان تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از رأی گیری موارد زیر به تصویب با اکثریت آرا به تصویب رسید:

۱٫ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رئیس هیات امنای استان، رئیس جلسات هیأت امنای استان نیز می باشد و در صورت عدم حضور در جلسات نماینده تام الاختیار ایشان در امور هیأت امنای استان به نیابت ایشان ریاست جلسه را به عهده خواهد داشت.

۲٫ کلیه دعوتنامه های جلسات به همراه دستور جلسات پس از تایید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یا نماینده تام الاختیار ایشان در امور هیأت امنای استان، با امضای دبیر هیأت امنا حداقل یک هفته قبل از تاریخ برگزاری جلسات برای همه¬ی اعضا ارسال خواهد شد.

۳٫ هر یک از اعضای هیأت امنای استان و هر یک از رؤسای واحدها و مراکز مستقر در استان نیز می توانند موضوعات مورد نظر خود را جهت قرار گرفتن به کمیسیون دائمی پیشنهاد و در صورت تصویب این کمیسیون در دستور جلسه برای دبیر هیأت امنای استان ارسال کنند.

۴٫ هیأت امنای استان حداقل هر دو ماه یکبار تشکیل جلسات عادی دهد.

۵٫ زمان و محل جلسات هیأت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی با تأیید رییس دانشگاه آزاد اسلامی یا نماینده تام الاختیار ایشان در امور هیات امنای استان تعیین می شود.

۶٫ جلسات هیأت امنای استانی با حضور حداقل ۱۰ نفر از اعضا رسمیت دارد. اگر تعداد اعضای حاضر ۱۰ الی ۱۳ نفر باشند، تصمیم ها با رأی حداقل ۷ نفر از اعضای حاضر به تصویب می رسد. در صورت حضور بیش از ۱۳ نفر از اعضاء، ملاک اعتبار مصوبات، رأی اکثریت اعضای حاضر خواهد بود. مصوبات با تأیید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مصوب،‌ معتبر و پس از ابلاغ لازم الاجرا خواهد بود.

۷٫ در خصوص هر موضوعی که در هیأت امنای استان برای تصمیم گیری مطرح می شود، هر یک از اعضا می توانند در خواست کفایت مذاکرات را بنمایند. در اینصورت اول در خصوص کفایت مذاکرات یک نفر موافق و یک نفر مخالف صحبت نموده و سپس کفایت مذاکرات به رأی گذاشته می شود و در صورت تصویب، سپس خود موضوع به رأی گذاشته خواهد شد.

۸٫ صورتجلسات هیأت امنای استانی جهت تایید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با امضای توأمان دبیر هیأت امنای استانی و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در امور هیأت امنای استان، برای سازمان مرکزی دانشگاه در تهران ارسال خواهد شد.

۹٫ دبیر هیأت امنای استان مکلف است دبیرخانه¬ی هیات امنای استان را در بزرگترین واحد مرکز استان تشکیل و یک نسخه از مصوبات هر جلسه را پس از تایید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای رئیس منطقه و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در امور هیات امنای استان،‌ ارسال نموده و همچنین هر یک از مصوبات مرتبط را حسب موضوع برای واحدها ابلاغ کند.

۱۰٫ کمیسیون دائمی هیات امنای استان به ریاست دبیر هیأت امنای استان، مسئولیت بررسی کارشناسانه و تطبیق دستور کار با قوانین و مقررات و سیاست های کلی دانشگاه را برعهده دارد.

تبصره ۲: اعضای «کمیسیون دائمی هیات امنای استان تهران» متشکل از ۹ نفر از اشخاص متخصص و مجرب در امور دانشگاه می باشند که به پیشنهاد دبیر هیأت امنای استان و سپس تصویب هیأت امنای استان و با حکم رئیس هیأت امنای استان و برای مدت دو سال تعیین می گردند.

تبصره ۳ : مسئولیت برگزاری مستمر و کارشناسانه جلسات «کمیسیون دائمی هیأت امنای استان» با دبیر هیأت امنای استان می باشد.

تبصره ۴: جلسات «کمیسیون دائمی هیأت امنای استان» با حضور اکثریت کل اعضای کمیسیون رسمیت می یابد و در خصوص هر موضوع با اکثریت آرای اعضای حاضر در جلسه تصمیم گیری می شود و مصوبات کمیسیون به جلسات هیأت امنای استان پیشنهاد می گردد.

تبصره ۵ : هیات امنای استان تهران می تواند برخی از اختیارات خود را موردی به نیابت به«کمیسیون دائمی هیات امنای استانی» تفویض نماید. مصوبات کمیسیون به اطلاع هیات امنا استانی نیز خواهد رسید.

۱۱٫ در استان تهران «کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیأت امنای استان» به ریاست نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در امور هیأت امنای استان تهران و متشکل از ۷ نفر از اشخاص متخصص و مجرب در امور دانشگاه، برای مدت دو سال تشکیل می شود.

۱۲٫ «کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیات امنای استان تهران» موظف است با استفاده از روش های قانونی، علمی، صحیح و بهینه و با رعایت اخلاق اسلامی و با بررسی اسناد و مدارک و در صورت لزوم مراجعه حضوری، گزارش های دوره ای مورد نظر هیات امنای استان را بصورت مکتوب تهیه نموده و رئیس کمیته نیز موظف است گزارشات را در جلسات هیأت امنای استانی طرح نماید.

۱۳٫ کلیه ی مصاحبه ها، خبر رسانی ها و اطلاع رسانی های رسمی در استان در خصوص جلسات و مصوبات هیأت امنای استان، صرفاً پس از تأیید و ابلاغ مصوبات و از طریق نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در امور هیأت امنای استان و دبیر هیأت امنای استان انجام می شود.

۱۴٫ چنانچه هر یک از اعضای هیأت امنای استان در سه جلسه متوالی یا پنج جلسه غیرمتوالی و بطور غیرموجه به تشخیص هیأت امنای استان شرکت نکنند موضوع جهت هرگونه اقدام لازم به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام خواهد شد.

۱۵٫ هیأت امنای استان در انجام وظایف خود موظف به رعایت کلیه قوانین و مقررات مرتبط می باشد.

۱۶٫ بازبینی و اصلاح و تکمیل مفاد این بخشنامه و اعمال هرگونه تغییر در آن بصورت دوره ای و بر اساس نتایج مکتسبه از بررسی نقاط قوت و ضعف اجرای آن و با تصویب هیأت رئیسه دانشگاه امکانپذیر می باشد.

در ادامه این جلسه، اعضای کمیسیون دایمی هیات امناهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به شرح زیر به تصویب رسید: دکتر عزیزی، دکتر خسرو دانشجو رئیس کمیسیون دایمی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا نجفی، دکتر صفری رئیس واحد دماوند، دکتر شفائی رئیس واحد اسلامشهر، معاون آموزشی واحد علوم و تحقیقات، معاون اداری مالی واحد علوم و تحقیقات، معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات و معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات به عنوان اعضای این کمیسیون منتخب شدند.

همچنین در این جلسه ،‌ مهندس خجسته معاون اداری مالی سازمان مرکزی، مدیر کل بازرسی، مدیر کل حسابرسی، دکتر اخوان فرد، حجت الاسلام والمسلمین طیبی، دکتر صمد مومن بالله معاون فرهنگی سازمان مرکزی و نماینده رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اعضای کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیأت امنای استان انتخاب شدند.

همچنین در ادامه این جلسه رزومه دکتر اخوان فرد سرپرست واحد تهران شمال و دکتر فردوس حاجیان سرپرست واحد تهران مرکز مورد بررسی اعضا حاضر قرار گرفت که با اتفاق آراء دکتر اخوان فرد و دکتر فردوس حاجیان به ترتیب به عنوان رئیس واحد تهران شمال و تهران مرکز انتخاب شدند

آیت الله صدیقی امام جمعه تهران در این جلسه با ابراز خرسندی از ترکیب هیأت امنای استان تهران و با بیان اینکه من عضو کوچکی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی هستم، اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال به دکتر فرهاد دانشجو که از ابتدا ریاستش بر دانشگاه آزاد حامی جز خدا و رهبری نداشت، توفیق دهد.

وی خاطر نشان کرد: دکتر فرهاد دانشجو از چهره های ولایی و شاخص در انتصابات خود بهره می گیرد و در مدت عملکرد یکساله خود اقدامات مفید و موثری انجام داده است.
آیت الله صدیقی به ذکر احادیثی از حضرت امیر (ع) و پیامبر اکرم (ص) پرداخت و تصریح کرد:‌ اشخاص صادق، مردمدار، خوش اخلاق،‌ امانتدار و عمل کننده به قولها در روز قیامت از همه اشخاص به پیامبر اکرم (ص) نزدیکترند.

وی تقوی سیاسی را مهمتر از تقوی فردی دانست و بیان کرد: اگر فردی در تمام عمرش نماز شب خوانده باشد و به ولایت عقیده نداشته باشد هیچ قربی به خدا ندارد.
آیت الله صدیقی در پایان برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر فرهاد دانشجو و همکاران وی آرزوی توفیق کرد.

بر اساس این گزارش، اولین جلسه هیات امناهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور دکتر فرهاد دانشجو، آیت الله صدیقی امام جمعه محترم تهران، حجت الاسلام والمسلمین طیبی نماینده نهاد مقام معظم رهبری، دکتر خسرو دانشجو دبیر هیات امنای استان تهران، آیت الله موسوی بجنوردی، حجت الاسلام والمسلمین نجفی، دکتر محمدحسن شجاعی فرد عضو هیأت امنای استان تهران، دکتر بیژن رنجبر نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسن امین لو نماینده وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر ابراهیم عزیزی عضو هیئت امنای استان تهران، دکتر فردوس حاجیان رئیس واحد تهران مرکز، دکتر مسعود اخوان فرد رئیس واحد تهران شمال، دکتر احمد شمس رئیس واحد تهران جنوب،‌ دکتر سعید شفائی رئیس واحد اسلامشهر و همچنین محمد خجسته معاون اداری مالی دانشگاه به عنوان عضو مدعو برگزار شد./ز۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.