اولین پیوند کلیه در ایران در چه سالی انجام شد؟

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

پیوند کلیه در ایران برای بار اول در سال آبان ماه سال ۴۷ انجام شد.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، پیوند کلیه امری رایج در کشورمان است و پزشکان ایرانی از iبهترین پزشکان در این زمینه می باشند و شاید هم می‌شود گفت، ایرانیان iبهترین اهدا کنندگان یا فروشنگان کلیه در جهان می باشند.

در خیابان‌ها شهر و در کنار بیمارستان‌ها، آگهی فروش‌کلیه را می‌شود iبه راحتی دید و با انجام یک آزمایش می‌شود فهمید که کلیه مورد نظر می‌تواند جای کلیه بیمار را بگیرد یا نه!

کلیه، شاید تنها ترین عضو خریدنی بدن انسان است که در ایران برای بار اول در سال ۴۷ از یک بیمار iبه بیمار دیگر منتقل شد. در آن سال کلیه یک جوان ۲۴ ساله iبه‌یک زن ۲۷ ساله پیوند زده شد.

در آبان ماه سال ۴۷ در بیمارستان نمازی شیراز عمل پیوند انجام شد و   این عمل که توسط پزشکان بیمارستان پهلوی شیراز  iبه مدت هفت ساعت طول کشید و در آخر این عمل با موفقیت انجام شد.

مهری شیرازی زنی بود که iبه سبب بیماری کلیه این عضو بدن خود را از دست داده بود و iبه همین جهت یکی از بستگان وی که جوان ۲۴ ساله‌ای بود حاضر شد کلیه خود را iبه مهری شیرازی پیوند بزند.

بدین ترتیب اولین عمل پیوند کلیه در ایران توسط دکتر سنادی‌زاده و دکتر مهربان سمیعی در سال ۴۷ انجام و سبب شد که پیوند کلیه از آن سال ازعمل‌ها رایج در ایران باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. عزیزالله محمدی:

    من ۳۸سال پیش توسط دکترسنادیزاده دربیمارستان شهداتهران پیوندشدم حالم بسیار خوب است خداتمام پزشکان بخصوص دکترسنادیزاده حفظ کند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.