ایتالیا با دریافت کمک مالی از آلمان مخالفت کرد

ایتالیا با دریافت کمک مالی از آلمان مخالفت کرد

جام جم آنلاین: نخست وزیر ایتالیا تاکید کرد این کشور نیازی به پول نقد آلمان و کمکهای مالی این کشور ندارد اما برای حل مشکلات مالی خود خواستار حمایت معنوی آلمان است.

به گزارش  پایگاه اینترنتی رویترز ، “ماریو مونتی” تصریح کرد: ایتالیا به حمایت معنوی و اخلاقی آلمان نیاز دارد و هیچ نیازی به کمکهای نقدی و مالی این کشور نخواهد داشت .

بر اساس این گزارش نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه با نشریه آلمانی اشپیگل افزود ، من به شدت نگران افزایش و گسترش احساسات ضد یورو ، ضد آلمانی و ضد اتحادیه اروپا در پارلمان در رم هستم . اظهارات نخست وزیر ایتالیا در حالی است که محافظه کاران آلمانی بار دیگر خواستار خروج یونان از منطقه یورو شده اند .

بر اساس این گزارش ، دولت آلمان هنوز در برابر فشارهای وارد شده از سوی ایتالیا اسپانیا و فرانسه برای انتشار اوراق قرضه مشترک یورو مقاومت می کند و بر این باور است که بهترین راهکار برای مقابله با بحران مالی و بدهی منطقه یورو اجرای سیاستهای ریاضتی است .

روز یکشنبه “مارکوس شودر” وزیر دارایی منطقه باواریای آلمان تاکید کرد: یونان باید تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی از منطقه یورو خارج شود . مونتی افزود من تا آوریل ۲۰۲۴ میلادی در ایتالیا در قدرت خواهم بود و امیدوارم تا آن زمان بتوانم با کمک دوستان اروپایی ام به خصوص آلمان بر مشکلات و چالشهای اقتصادی ایتالیا غلبه کنم . البته من باید خیلی شفاف اعلام کنم ما با کمکهای معنوی و اخلاقی آلمان نیاز داریم نه کمکهای مالی این کشور .

وی در ادامه افزود در حالی که تا کنون پنج کشور منطقه یورو مجبور به دریافت کمکهای مالی شده اند ایتالیا هنوز یک یورو نیز به عنوان کمک مالی دریافت نکرده است . وی در ادامه گقت عضویت آلمان در منطقه یورو به نفع این کشور و سایر کشورهای عضو اتحادیه پولی اروپا است . پایین بودن نرخ بهره استقراض در آلمان به نفع اقتصاد این کشور است و این در حالی است که نرخ بهره استقراض در ایتالیا و اسپانیا به شدت افزایش داشته است .(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.