ایجاد ۳۷۴ خانه کارآفرینی در محلات تهران

جام جم آنلاین: معاون توانمند سازی و مشارکت های مردمی سازمان رفاه شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در سال جاری به انجام می رسد، تقویت کسب و کار تعاونی های محلی است که در این مورد ۸۸ تعاونی ایجاد می شود، گفت: همچنین تا پایان سال به ازای هر محله یک خانه کارآفرینی نیز فعال می شود.

 به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، سید جواد میرعرب پیرامون اقداماتی که پیش بینی شده در سال جاری به انجام می رسد، اظهارداشت: در حوزه کارآفرینی و توانمندسازی طبق برنامه سال ۹۰ مقرر بود که تعداد هشت هزار و ۸۰۰ نفر از برنامه های آموزشی و ترویجی کار استفاده کنند که بر اساس آمار این مقدار تا پایان سال گذشته به ۱۱۰ هزار نفر افزایش یافت.

وی افزود: هم اکنون با توجه به روند توسعه خانه های کارآفرینی در سطح محلات این تعداد از ۱۸۵ خانه به ۲۷۵ خانه افزایش یافته است و پیش بینی می شود که با همکاری شورایاری و سرای محلات تا پایان سال به ازای هر محله یک خانه کارآفرینی فعال باشد.

معاون توانمند سازی و مشارکت های مردمی سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های مردمی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که در سال جاری به انجام می رسد، تقویت کسب و کار تعاونی های محلی است، گفت: در این حوزه تشکیل ۸۸ تعاونی کسب و کار محلی و حمایت  از تعداد ۶۰ تعاونی از مجموع ۹۱ تعاونی شکل گرفته در سال گذشته را در سر فصل برنامه های امسال خواهیم داشت.

وی فرایند تشکیل تعاونی را شناسایی و اولویت بندی افراد نیازمند کسب و کار، نیازسنجی و ارائه برنامه های توانمندسازی در حوزه آموزش و مشاوره و پیگیری و تسهیل فرایند ثبت تعاونی ها بر شمرد.

میرعرب در مورد اقداماتی که در حوزه مشارکت های اجتماعی به انجام می رسد، اظهارداشت: ایجاد شبکه های مشارکت های اجتماعی شهروندی در قالب طرح پیش آهنگان شهر که با تحت پوشش قرار دادن نوجوانان و جوانان و برگزاری آموزش های مناسب برای آنها در ارائه خدمات داوطلبانه به شهروندان با همکاری سازمان پیش آهنگی ایران به انجام می رسد و شهرداری امسال در سطح ۴۰ ناحیه نسبت به اجرای این طرح به صورت پایلوت اقدام می کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.