ایران الگوی کشورهای اسلامی

جام جم آنلاین: معاون صدای رسانه ملی افزود: بعد از بیداری اسلامی جوانانی که برای بازدید از کشورمان به ایران می‌آیند ایران را به عنوان یک کشور اسلامی که می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب مد نظر قرار گیرند نگاه می‌کنند ودر این میان رادیو در بیداری اسلامی با اطلاع رسانی وسیع همواره در کنار همه کشورهای اسلامی حضور داشته است.

به گزارش روابط عمومی صدای جمهوری اسلامی ایران، محمدحسین صوفی به اتفاق مدیران شبکه‌های رادیویی ایران،نمایش،ایرنصدا،نوا،ورزش،گفتگو و مدیران واحدهای ستادی از غرفه‌های مختلف نمایشگاه قرآن کریم مانند بیداری اسلامی،رستاخیز قرآن، خبرگزاری ایکنا و موارد دیگر دیدن کردند.

معاون صدای رسانه ملی که به عنوان میهمان ویژه «برنامه شهر قرآن» در غرفه رادیو قرآن حضور یافت با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی و رسانه‌ای رادیو قرآن گفت،رادیو قرآن مولد انقلاب اسلامی است و کشورمان احیاگر قرآن در قرن حاضر است وشبکه رادیویی قرآن تلاش می‌کند آموزه‌های مختلف قرآنی را تبین و توسعه دهد.

معاون صدای رسانه ملی، ایران را ام القرای جهان اسلام خواند وگفت: ایران به عنوان کشوری که احیاگر فرهنگ قرآنی است براساس این تفکرقرآنی اقدام به فعالیت می‌کند و تاسیس رادیو قرآن درسال‌های اولیه پیروزی انقلاب بیانگر توجه به این مساله است و در حال حاضر نیز داشتن رسانه‌های قرآنی چون رادیو قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما و هم اکنون نیز رادیو تلاوت از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای است.

وی فعالیت‌های قرآنی شبکه‌های رادیویی را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: شبکه‌های مختلف رادیویی در دو بخش، آموزه‌های قرآنی را در برنامه‌سازی مدنظر قرار می دهند. در بخش نخست با پخش مستقیم ترتیل، تفسیر، سخنرانی و برنامه‌های آموزشی قرآن این رسالت را برعهده دارند و دومین بخش نیز به تولید و پخش برنامه‌های متنوع متاثر ازآموزه‌های قرآنی برای داخل و خارج از کشور اختصاص دارد.

معاون صدای رسانه ملی افزود، بعد از بیداری اسلامی جوانانی که برای بازدید از کشورمان به ایران می‌آیند ایران را به عنوان یک کشور اسلامی که می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب مد نظر قرار گیرند نگاه می‌کنند ودر این میان رادیو در بیداری اسلامی با اطلاع رسانی وسیع همواره در کنار همه کشورهای اسلامی حضور داشته است.

وی درخصوص فعالیت‌های شبکه‌های رادیویی در ماه مبارک رمضان نیز گفت، شبکه‌های مختلف بنابر رسالت‌های گوناگونی که برعهده دارند در مناسبت‌های مختلف برنامه‌سازی می‌کنند و در این راستا در ماه مبارک رمضان رادیو قرآن با توجه به نوع فعالیت‌های خود در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضوریافته تا علاوه بر اطلاع رسانی رویدادهای نمایشگاه فضایی معنوی برای شنوندگان ایجاد کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای پخش منظم ترتیل از شبکه‌های رادیویی گفت، امسال برای اولین بار طی برنامه ریزی‌های انجام شده شنوندگان رادیو درهرزمان که بخواهند می‌توانند ترتیل جزء هر روز را بشنوند به طوری که از ساعت یک بامداد رادیو نوا جزء روز را پخش می‌کند و تا ساعت ۲۳ که ترتیل از رادیو قرآن پخش می‌شود تمامی شبکه‌ها راس ساعت به تناوب جدول برنامه ریزی شده قرآن پخش می‌کنند.

معاون صدا راه اندازی رادیو تلاوت در ماه مبارک رمضان را اقدامی دیگر در جهت خواست مخاطبان عنوان کرد و افزود: رادیو تلاوت به عنوان شبکه دوم رادیو قرآن در ماه مبارک رمضان بر روی موج اف ام ردیف ۱۰۱٫۵ مگاهرتز با پخش بهترین تلاوت‌های قاریان ایرانی و جهان اسلام  هدیه‌ای از رسانه ملی به شنوندگان است.

صوفی درخصوص نمایشگاه قرآن بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هر سال با شکوه بیشتری برگزار می‌شود و این رویداد مهم قرآنی در سال جاری با جلوه‌های بصری بیشتر و بهتری نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

معاون صدا سازمان صدا و سیما از بخش بیداری اسلامی و مرکز تحقیقات حوزه علمیه که از آیات مرتبط با برزخ و قیامت وام گرفته است به عنوان جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه قرآن این دوره یاد کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.