ایران پرچمدار تدوین استاندارد محصولات حلال در جهان

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت – ۱۲:۲۰:۰۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  ایران پرچمدار تدوین استانداردهای حلال در میان کشورهای اسلامی و جهان است و بیشترین استاندارد ملی را در میان کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی دارد.
به گزارش  آریا به نقل از ایصدا، معاون سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشروترین کشور اسلامی در زمینه تدوین استاندارد است و در این حوزه با ترکیه در حال رقابت است.
بهادر کاظمی گفت: مؤسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی زیر مجموعه این سازمان است و هم اکنون بحث تدوین استانداردهای حلال در دست پیگیری است و جمهوری اسلامی ایران یکصد پیشنهاد درباره استاندارد محصولات حلال ارایه کرده که بیش از ۹۰ درصد آن پذیرفته شده است.
وی با بیان اینکه ۱۷ کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی در این مؤسسه عضو هستند، گفت: این مؤسسه ۹ کمیته فنی دارد و جمهوری اسلامی ایران مسئول دبیرخانه تدوین استانداردهای محصولات کشاورزی است و تلاش می کنیم همه استانداردهای کشورمان در جهان اسلام پذیرفته شود.
کاظمی تصریح کرد: استاندارد، بنیاد مبادلات تجاری سالم را تشکیل می دهد و با یکسان شدن استاندارد در کشورهای اسلامی، بازار محصولات و کالاهای ایرانی و همچنین خدمات فنی و مهندسی کشورمان گسترش خواهد یافت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۰۱۲۲۰۰۱۶۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.