نمایشگاه بین‌المللی حلال با حضور شرکت های ایرانی در مسکو گشایش یافت

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه با همت شورای مفتی های روسیه (عالی ترین نهاد اسلامی این کشور) در مرکز نمایشگاه های سراسری روسیه ‘ودنخا’ در مسکو دایر شده است.

نمابشگاه حلال در فضایی به وسعت حدود پنج هزار مترمربع برپا شده است و در آن بیش از ۱۵۰ شرکت فعال در صنعت محصولات حلال از جمله ایران، مالزی، ترکیه، انگلیس، پاکستان، عربستان، اندونزی و از کشورهای همسایه روسیه حضور دارند.

در این نمایشگاه انواع محصولات غذایی حلال از گوشت مرغ و فرآورده های گوشت قرمز همچون کالباس در معرض نمایش قرار گرفته است.

‘راویل عین الدین’ رییس شورای مفتی های روسیه در مراسم افتتاح نمایشگاه خاطرنشان کرد: آغاز تولید و ترویج محصولات حلال در روسیه به سال ۲۰۰۲ و پس از دیدار وی با ‘ولادیمیر پوتین’ رییس جمهوری روسیه برمی گردد.

وی افزود: در آن زمان مفهوم حلال و سیستم مالی اسلامی را به سران روسیه توضیح دادم که مورد استقبال قرار گرفت.

رهبر مسلمانان روسیه با بیان این که حلال یعنی دوری کردن از هر چیزی که برای سلامتی انسان زیانبار است، افزود: بازار محصولات حلال در حال حاضر نه فقط در جوامع اسلامی بلکه در کل جهان رو به گسترش است.

هدف از برپایی نمایشگاه بین المللی حلال مسکو، معرفی و توزیع محصولات و خدمات حلال و توسعه بازار آن، مشارکت در توسعه اقتصادی و بازرگانی اسلامی، تبادل تجربیات در عرصه اقتصاد اسلامی، شناخت و صدور گواهی‌های حلال در روسیه اعلام شده است.

در حاشیه این نمایشگاه، نمایش لباس‌های اسلامی، مسابقه انتخاب بهترین محصول حلال سال، جشنواره غذاهای اسلامی و کلاس‌های آموزش پخت غذاهای کشورهای مسلمان برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین المللی حلال مسکو تا ۲۱ خرداد ماه دایر خواهد بود.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸*۵۳۶*۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۸۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.