ایران پیروز نبرد خلیج فارس

جام جم آنلاین: روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای ضمن اذعان به توانایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، بیان کرده است که موشک‌های ضد ناو فوق پیشرفته، قایق‌های تندرو و زیردریایی‌های ایران به راحتی می‌توانند ناوهای جنگی ایالات متحده در خلیج فارس را نابود کنند.

این روزنامه آمریکایی وقوع درگیری در خلیج فارس را به ضرر آمریکا دانسته و در ادامه می‌نویسد: در صورت وقوع درگیری در خلیج فارس ایران در همان ساعات اولیه پیروز میدان خواهد بود.

واشنگتن پست در این مقاله با اشاره به قدرت موشکی ایران بیان می‌کند که سامانه‌های جدید موشکی، این اعتماد به نفس را به فرماندهان ارتش ایران می‌دهد که در صورت آغاز جنگ در خلیج فارس ،نیروهای این کشور می‌توانند به سرعت کشتی‌های جنگی ایالات متحده را نابود کنند.

ایران با موشک‌های کوتاه-برد دقیق و تاکتیک‌های جنگی مدرن مانند صدها قایق گشتی مجهز به جنگ افزار سنگین می‌تواند بر ناوهای جنگی مدرن ایالات متحده غلبه کند.

صغارت سیاسی نتیجه حمایت از پهلوی

چهار عضو حزب ورشکسته مشروطه خواهان بعد از چند دهه فعالیت بی حاصل، عامل رکود و صغارت سیاسی حزب را حمایت از پهلوی دانسته و این به اصطلاح حزب را بی ربط به مردم ایران میدانند با انتشار نامه ای سرگشاده گوشه ای از تاریکخانه یکی از گروهکهای به ظاهر طرفدار دمکراسی ضد جمهوری اسلامی را فاش کردند.

به گزارش “محدوده”، چهار عضو حزب مشروطه (مهرداد احسانی‌پور، بابک بهزادی، بهرام رحیمی،مهدی موبدی) با کناره گیری از این حزب با انتشار نامه ای سرگشاده حزب سابقشان را یک حزب نوستالژیک، با اولویت پادشاهی خواندند و حاصل سالها فعالیت این حزب را ناکار آمدی و بیهودگی دانسته و متذکر شدند که سران این گروهک بعد از دو دهه فعالیت با سنجاق کردن سرنوشت حزب به ربع پهلوی، عدم استقلال حزبی، «صغارت سیاسی» و بی‌ربط بودن به مردم را به دست آورده اند.

بمب‌های اتمی روسیه آماده پرتاب

  رئیس جمهور روسیه هشدار داده است این کشور تسلیحات اتمی و دفاع هوا فضای خود را برای استفاده احتمالی آماده نگه می‌دارد.
 
به گزارش خبرگزاری ریانووستی ولادمیر پوتین در نشست برنامه دفاعی روسیه سخن می‌گفت،اظهارداشت: “ما درگیر مسابقه تسلیحاتی نخواهیم شد، اما هیچ کس نباید درباره کارایی و توانمندی‌های اتمی و دفاع هوا فضای ما به خود تردید راه دهد.”
 
پوتین افزود: “تسلیحات اتمی مهمترین تضمین حاکمیت و تمامیت ارضی روسیه به شمار می‌آید و نقش کلیدی در برقراری ثبات و توازن جهانی و منطقه بازی می‌کند.”
 
رئیس جمهور روسیه همچنین از برنامه دفاع هوا فضای این کشور تقدیر کرد و از طراحان نظامی و تسلیحاتی روسیه خواست دائما آماده و در برابر برنامه‌های بالقوه دشمن برای توسعه تسلیحات تهاجمی شب زنده دار باشند.

رامنی: اوباما خائن است

با نزدیک شدن هر چه بیشتر زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رقابت میان دو کاندیدای دمکرات و جمهوری‌خواه شدت یافته و حتی در مواردی، شکل جنگ لفظی به خود گرفته است. در آخرین مورد از این دست، میت رامنی، رقیب دمکرات خود را به خیانت به کشور متهم کرده است.

میت رامنی، کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،  در سخنانی، دولت اوباما را متهم کرده که با افشای اسناد محرمانه کشوری به منظور دستیابی به منافع سیاسی خود و همچنین ناکامی در مقابله با رقبای آمریکا، از جمله چین، روسیه و ایران، به کشور خیانت می‌کند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، اظهارات رامنی که در همایش کهنه سربازان جنگ‌های خارجی گفته شده، تاکنون مهمترین سخنرانی وی درباره سیاست خارجی از زمان کاندیدا شدنش به شمار می‌رود که در عین حال، تهاجمی‌ترین سخنان وی علیه اوباما نیز به هست.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.