ایمیدرو به شرکت‌های کره جنوبی پیشنهاد مشارکت داد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از شرکت‌های کره جنوبی برای مشارکت در طرح ۲٫۴ میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن و گندله سازی ۵ میلیون تنی سنگان دعوت به همکاری کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از ایمیدرو مهدی کرباسیان در دیدار با رییس اتحادیه پیمانکاران بین المللی کره جنوبی (ICAK) این پیشنهاد را مطرح کرد و افزود: فرصت مناسبی برای همکاری و مشارکت شرکت های کره جنوبی در طرح های معدنی و صنایع معدنی است و شرکت های کره می توانند با تشکیل کنسرسیوم در این طرح ها سرمایه گذاری کنند.

وی ضمن استقبال از علاقه مندی شرکت های کره ای عضو این اتحادیه، خواستار همکاری های بیشتر دو کشور شد و گفت: کره جنوبی از نظر صنعت کشوری خوشنام و محصولات صادراتی آن کیفیت مطلوبی دارد .

وی ادامه داد: این کشور در سال های تحریم، روابط مطلوبی با ایران داشته و یکی از خریداران عمده نفت ایران بوده است و با توجه به امکان گشایش اعتبار با ارز این کشور (وُن)، در اجرای طرح ها نیازی به ارز¬¬های دیگر نیست و این امر، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری شرکت های معتبر کره ای در بخش معدن و صنایع معدنی (فولاد، مس، آلومینیوم، طلا، پتاس، تیتانیوم و غیره) است.
 
کرباسیان افزود: برای سرمایه گذاری در طرح کنسانتره سنگ آهن و گندله سازی در منطقه سنگان طی یک ماه آینده اعلام فراخوان عمومی داخلی و خارجی  می دهیم و کره جنوبی می تواند در اجرای این طرح ها مشارکت کند.
 
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری ایران در بخش معادن و صنایع معدنی تصریح کرد: اجرای ۷ طرح فولادی، ایجاد ظرفیت برای ۱۰ میلیون تن فولاد، ۳۰۰ هرار تن آلومینیوم، ۲۰۰ هزار تن مس و نیز اکتشاف ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع، از دیگر فرصت های سرمایه گذاری است.

کرباسیان خاطرنشان کرد: طبق قانون، در صورت حضور سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری، بهره برداری از معادن را برای ۲۵ سال به این شرکت ها واگذار می کنیم.  

کرباسیان با اشاره به کاهش شدید مسائل تحریم در آینده نزدیک، خاطرنشان کرد: تاکنون با حدود ۲۰ شرکت اروپایی ملاقات داشته و آنها علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری در ایران ابراز داشته اند.

وی ادامه داد: سیاست دولت نیز تسریع و گسترش سرمایه گذاری در حوزه های مختلف است.

در این نشست، چوی جای داک (Choi, Jae duck)، رئیس اتحادیه پیمانکاران بین المللی کره جنوبی با بیان اینکه  این اتحادیه متشکل از ۸۲۰ شرکت با ۵۰ سال سابقه، تاکنون ۱۰ هزار پروژه را در ۱۴۰ کشور به اجرا رسانده و ۶۳ میلیارد دلار درآمد داشته است، گفت: شرکت های کره ای تمایل زیادی برای حضور در بازارهای ایران دارند و از ایمیدرو درخواست می شود این بستر را برای فعالیت بیشتر این شرکت ها فراهم کند.

بنا به این گزارش ممتاز به نقل از، مدیران شرکت های هیوندا (Hyundai)، دوو (Daewoo)، سامسونگ (Samsung)و پوسکو (Posco) ظرفیت های  سرمایه گذاری و علاقه مندی شرکت های متبوع خود را تشریح کردند.  
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.