اپلیکیشنی برای تشخیص سرطان پوست

 پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان موفق به طراحی اپلیکیشنی شده اند که به کار بر اجازه می دهد از طریق اسمارت فون پوست خود را برای تشخیص سرطان پوست بررسی کند. این اپلیکیشن که UMSkinCheck نام دارد با یک راهنمای گام به گام به کاربرش نشان می دهد که چگونه ۲۳ عکس متفاوت از قسمت های مختلف بدنش تهیه کند. این عکس ها درواقع یک زمینه پایه را فراهم می کند که کابر از  مقایسه عکس هایی که در آینده از پوست خود خواهد گرفت با این تصاویر و نظارت مداوم بر آنها در طول زمان می تواند ضایعات پوستی اش را تشخیص دهد.

دکتر مایکل سیبل ، استاد جراحی دانشکده پزشکی میشسگان و کسی که مسئول هدایت تیم طراحی کننده این اپلیکیش بوده است درباره UMSkinCheck می گوید: عکس گرفتن مداوم از کل بدن یکی از بهترین و شناخته شده ترین راهها برای تشخیص خطر ابتلا به ملانوم است. بااین حال این کار نیاز به تصویر برداری حرفه ای دارد که اغلب توسط بیمه پوشش داده نمی شود و می تواند باعث به دردسر افتادن بیماران شود. اما حالا که اکثر مردم یک گوشی حرفه ای با دوربین دیجیتال قوی در خانه دارند می توانند به راحتی این کار را انجام دهند.

این اپلیکیشن همچنین ماشین حسابی برای محاسبه ریسک ابتلا به سرطان دارد که به کاربران اجازه می دهد اطلاعات شخصی خود را وارد کنند وسپس گوشی به انها می گوید که آیا مستعد ابتلا به سرطان پوست هستند یا خیر.

اپلیکیشن UMSkinCheck روی آی پد و آی فون کار می کند و همین حالا می توانید آن را به صورت رایگان از App Store دانلود کنید.

Mashable/ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.