اگر ابن سینا آرایشگر بود…

۲۲خردادماه،

اگر ابن سینا آرایشگر بود…

اگر ابن سینا آرایشگر بود...

طب سنتی ابن سینا از دیرباز در میان مردمان و آداب و رسوم مختلف رایج بوده است و اکنون پس از سال ها هنوز طب سنتی بیشترین نقش را در درمان بیماری ها ایفا می کند.

 به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ ابن سینا از کسانی بود که به بهداشت و سلامت مو و جریان گردش خون در پوست سر بسیار اهمیت می داد و با ارائه درمان های گیاهی مختلف همیشه تلاش می کرد تا آسیب های ناشی از پوست و مو را به حداقل برساند.

شستشو و آبکشی موها با دم کرده چای بابونه یا چای سبز درخشندگی و براقی موها را بسیار می کند. کوتاه کردن حداقل ۲ سانت مو هر ۳ ماه یکبار از ریزش مو جلوگیری می کند. مردمان قدیم با کوتاه کردن ۲ سانت از موهای خود در هر ماه رشد و پرپشتی موهای خود را افزایش می دادند.

روغن های نارگیل، بادام و زیتون می توانند موها را خوش حالت و با انعطاف نشان دهند و ابن سینا از معجزه روغن زیتون و بادام برای سلامت موها در کتابهایش راه حل های بسیار بسیاری ارائه داده است.
با استفاده از گلاب در قسمت هایی از سر که ریزش مو دارد می توان رشد دوباره موهای این منطقه را تضمین کرد.

ابن سینا بر این باور بود که بعد از حمام موها باید خودشان به صورت طبیعی خشک شوند و نباید با استفاده از حرارت موها را به فرم دلخواه درآورد زیرا سلامت و آسیب های بسیاری به مو وارد می گردد.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.