اگر دولت اسرائیل تشکیل نشود اوباما به اراضی اشغالی نمی‌رود

۱۲م اسفند ،

Received-23.jpg

محافل سیاسی آمریکا اعلام کردند: اوباما تهدید کرده است در صورتیکه اسرائیل نتواند دولت تازهش را تشکیل دهد سفرش را به اراضی اشغالی لغو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، محافل سیاسی آمریکا در آستانه سفر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی و رام الله اعلام کردند که وی تهدید کرده است در صورت شکست مقام‌های اسرائیلی در تشکیل دولت تازه سفرش را به اسرائیل لغو می‌کند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، اول وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا و در پی شکستش برای تشکیل دولت تازه طی مهلت قانونی اعطا شده، از شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی خواست به وی مهلت دیگری را حدود دو هفته بدهد.

همچنین نزدیکان نتانیاهو تاکید کردند که وی ظرف یک هفته موفق خواهد شد دولت تازه را تشکیل دهد چرا که به پایان مذاکرات با دو حزب اصلی اسرائیل نزدیک می‌شود. همچنین نزدیکان نتانیاهو، معتقدند این مساله خطری برای سفر اوباما به اراضی اشغالی ندارد.

در همین راستا منابع سیاسی تل‌آویو نیز تاکید کردند: محافل آمریکایی اعلام کردند می‌ترسند حزب راست‌گرای حاکم در اسرائیل از اوباما دربارهٔ جاناتان پولارد، جاسوس اسرائیلی درخواست‌هایی را کنند.

همچنین منابع مذکور اعلام کردند که منابع آمریکا نسبت به فعالیت‌های اسرائیلی‌هایی که خواهان آزادی پولارد، ‌شهروند آمریکایی محکوم به حبس ابد به اتهام جاسوسی اطلاعات نظامی محرمانه می باشند، تظاهرات مردمی علیه اوباما برگزار کنند و این مساله سبب خواهد شد که اهداف سفر اوباما به طور کلی تغییر پیدا کند چرا که اوباما هدفش از این سفر تقویت روابط امنیتی و سیاسی آمریکا با اسرائیل است.

شیمون پرز نیز پیشتر تصریح کرده بود که در دیدارش با اوباما با وی در خصوص مساله آزادی پولارد گفت‌وگو خواهد کرد.

این در حالی است که بیش از ۷۰ هزار امضا برای آزادی پولارد توسط کمیته یاری پولارد جمع آوری شده که قرار است همزمان با سفر اوباما به بیت المقدس به وی ارائه شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.