اگر فرزندی نابغه می خواهید

۱۰م آذر ،

یک روانشناس گفت: میزان هوش و نبوغ تنها به ژنتیک بستگی ندارد و محیط و روابط خانوادگی در رشد یک نابغه بسیار موثر است.

حیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز،افزود: در قبل تصور می شد که میزان هوش و نبوغ بستگی کامل به ژنتیک دارد اما اکنون تحقیقات نشان داده این تصور حقیقت ندارد و مطالعات نشان می دهند که محیط و روابط خانوادگی در رشد یک نابغه بسیار موثر است.
وی در ادامه تصریح کرد: از زمان تولد تا سه ماهگی می توان بهره هوش کودک را تا سی درجه بالاتر برد و والدین با پیروی از چند پیشنهاد ساده مانند تغذیه با شیر مادر برای حداقل یک سال، محدود نمودن میزان تماشای تلویزیون و آموزش موسیقی برای کودکان در سنین خردسالی،می توانند در پرورش یک نابغه موثر باشند.
وی در ادامه اظهار داشت: هر کودک با صد میلیون سلول عصبی به دنیا می آید که در طی همان اولین سال زندگی می توان میزان بسیاری از این سلول ها را زنده نگه داشت و یا برعکس آنها را نابود کرد.
وی در ادامه تاکید کرد: فرد نابغه می تواند به کمک قدرت دانش پیشرفته،استعدادهای طبیعی و اعتماد به نفس، بر اتفاقها تاثیر بگذارد و سرنوشت خود را تغییر دهد.
حیدری در پایان خاطر نشان کرد: اگر از سنین پایین به کودک آموزش داده شود تا استعدادها و مواهب خاص و منحصر به فرد خود را پرورش دهد،به او حق انتخاب و تسلط بر سرنوشت خودش داده می گردد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.