ایتالیایی‌ها فردا برای انتخاب اول‌وزیر پای صندوق‌های رای می‌روند

۰۵م اسفند ،

هنگامی که مردم ایتالیا فردا (یکشنبه) و دوشنبه جاری (۲۴ و ۲۵ فوریه) برای انتخاب نخست وزیر کشورشان از اصلی‌ترین احزاب ملی به پای صندوق‌های رای می‌روند، تمامی اروپا منتظر خواهد بود تا ببیند چه کسی انتخاب شده و ایتالیا را در آینده نجات می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی بود که نبود اطمینان در خصوص توانایی ایتالیا برای پرداخت بدهی خود که از هفت درصد فراتر رفته بود کشورهای عضو منطقه یورو را تهدید کرد این همان موضوعی بود که پیشتر سبب شد تا یونان، پرتغال و ایرلند از اتحادیه اروپا درخواست وام کنند.

مشکل این است که اقتصاد ایتالیا حدود دو برابر اقتصاد ترکیبی این سه کشور است. هنوز مشخص نیست که آیا اتحادیه اروپا می‌تواند به ایتالیا که سومین اقتصاد منطقه یورو محسوب می‌شود، وام دهد. اگر ایتالیا مجبور شود تا در پرداخت بدهی خود قصور کند احتمالا در خصوص آینده واحد پولی یورو تردید کرده است.

این بحران منجر به استعفای “سیلویو برلوسکنی”، نخست وزیر وقت و روی کار آمدن “ماریو مونتی”، تکنوکراتی شد که توانست ایتالیا را که در آستانه فروپاشی قرار داشت، نجات دهد البته روش‌های ماریو مونتی از جمله افزایش مالیات‌ و کاهش بودجه دولتی مردم پسند نیست.

برلوسکنی و مونتی هر دو در این انتخابات که فردا آغاز می‌شود شرکت می‌کنند. “بپه گریلا”، فعال، وبلاگ‌نویس و کمدین ایتالیایی و “آنتونیو اینگرویا”، یک قاضی مخالف مافیا نیز در این انتخابات به رقابت می‌پردازند اما بسیاری از کارشناسان می‌گویند که هنگامی که آرا شمارش شود احتمالا “پییر لوییجی برسانی”، وزیر سابق کابینه بیشترین رای را می‌آورد.

کارشناسان می‌گویند برسانی و متحدانش در پارلمان ایتالیا اکثریت را به دست می‌آورند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.