ایتالیا بازار طلا را از دست داد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

بینا- افزایش تعرفه واردات و رشد بها ها سبب شده است تا ایتالیا جایگاه خود را به عنوان بزرگترین صادر نماینده جواهر آلات جهان از دست بدهد .
به گزارش تفسیری بینا به نقل ازسایت طلا / رویترز، هند و آمریکا با پیشی گرفتن بر ایتالیا به بزرگترین صادر نمایندگان طلا و جواهر آلات جهان تبدیل شده اند . بر این اساس ایتالیا در سالهای پیش همواره بزرگترین صادر نماینده و تولید نماینده صنعتی جواهر آلات در جهان بوده است .
مارکهای مشهور بولگاری ، دامیانی و روبرتو کوین برندهای تجاری و لوکس مشهور ایتالیایی در زمینه طلا و جواهر آلات می باشند که در سراسر جهان شهرت خاصی دارند . صنعت طلا و جواهر ایتالیا طی سالهای اخیر با افزایش رقابت از سوی کشورهای تولید نماینده جواهر آلات به خصوص چین روبرو شده است .
افزایش تعرفه واردات از سوی کشورهای وارد نماینده نیز تاثیر منفی بسیاری بر صادرات طلا و جواهر ایتالیا داشته است . افزایش قیمت طلا و رشد دستمزدها در ایتالیا به شدت بها تولید طلا و جواهر را در این کشور افزایش داشته است .
رکود اقتصادی و بحران مالی ایتالیا نیز سبب کاهش چشمگیر فروش طلا و جواهر در بازار داخلی این کشور شده است . به اعتقاد کارشناسان اقتصادی در هر بحران اقتصادی و مالی اولین چیزی که تحت تاثیر منفی قرار می گیرد تقاضای طلا و جواهر است .
میزان فروش طلا و جواهر در بازار ایتالیا در سه ماه دوم ۲۰۱۲ میلادی با ۱۵ درصد کاهش روبرو شده است و به کمتر از ۴٫۸ تن رسیده است . پیش بینی می گردد میزان فروش طلا و جواهر در ایتالیا در سال ۲۰۱۲ میلادی نسبت به سال پیش بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یابد .
ایتالیا حدود ۷۰ درصد طلا و جواهر تولید شده در این کشور را صادر می نماید . یکی از مهمترین چالشهای موجود بر سر راه صنعت طلا و جواهز ایتالیا افزایش تعرفه واردات از سوی کشورهای بزرگ در حال توسعه و نو ظهور مثل چین روسیه برزیل و هند است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.