ایجاد کمیته مشترک همکاری علمی ایران و زیمباوه/ آمادگی برای انتقال فناوری

به گزارش خبرگزاری مهر دکترمحمد مهدی نژاد نوری – معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در آستانه ایجاد کمیته مشترک همکاری ایران و زیمباوه در دیدار با سفیر زیمباوه در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با کمک به ایجاد زیرساخت های لازم آموزشی و پژوهشی در کشورهای در حال توسعه پیشرفت علمی آنها را سرعت ببخشد.

وی افزود: زمینه های همکاری علمی آموزشی بسیاری بین طرفین موجود است که بحث های اعزام اعضای هیئت علمی، اعطای بورسیه تحصیلی، پذیرش دانشجو و همکاریهای بین دانشگاهی از آن جمله است.

دکتر مهدی نژاد نوری، زیست فناوری، مواد و انرژیهای نو را از جمله زمینه هایی ذکر کرد که جمهوری اسلامی ایران  آمادگی دارد تا با انتقال دستاوردهای خود در این حوزه ها به زیمبابوه کمک کند و اضافه کرد : روابط سیاسی مناسبی میان دو کشور وجود دارد از این رو زمینه های لازم برای رشد همکاری های علمی طرفین آماده است.

در این دیدار همچنین دکتر کیتی سفیر زیمبابوه درایران نیز با اشاره به حضور چهارساله خود در ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران رشد چشمگیری در علوم و فناوری های نو کسب کرده و ما امیدواریم با تشکیل کمیته همکاری های مشترک و انعقاد تفاهم نامه همکاری، زمینه انتقال این دستاوردها به زیمباوه فراهم شود.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.