ایران راه دستیابی به دبیرکلی “اوپک” را یافت

۰۲خردادماه،

عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: با برنامه ریزی دقیق وزارت نفت، انجام رایزنی و دیپلماسی سیاسی مناسب می‌توان مسیر رسیدن ایران به کرسی دبیرکلی اوپک را هموار کرد.

به گزارش Consbank، سیدمهدی موسوی نژاد در گفتگو باممتازنیوز، با اشاره به اینکه ایران می‌تواند یکی از شانس‌های اصلی رسیدن به کرسی دبیر کلی اوپک باشد، گفت: ایران در بین کشوهای صادرکننده نفت از جایگاه مناسبی برخوردار بوده، لذا با معرفی صحیح نماینده کشورمان به راحتی می‌توان کرسی دبیر کلی اوپک را بدست آورد که این امر دور از دسترس نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرد پیشنهاد شده ایران برای کرسی دبیرکلی اوپک از توانمندی‌های بالا برخوردار بوده و همچنین به وضعیت بازار نفت در سطح بین‌المللی به خوبی آگاهی دارد، می‌تواند گزینه‌ای کاملا مناسب برای کسب این سمت باشد.

موسوی نژاد خاطرنشان کرد: کشوری که خود را به عنوان نامزد دبیرکلی‌ اوپک معرفی کرده برای رسیدن به این سمت نیازمند اجماع تمامی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت است، لذا در صورتی که هر یک از نامزدهای پیشنهادی با رای منفی اعضای اوپک مواجه شوند از رسیدن به کرسی دبیرکلی باز خواهند ماند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه  شانس ایران را برای رسیدن به کرسی دبیرکلی اوپک خوب  است تصریح کرد: ایران برای کسب دبیرکلی اوپک رایزنی‌های خوبی انجام داده و از شانس مناسبی نیز برای رسیدن به این سمت برخوردار است،

وی با بیان اینکه رسیدن هر کشوری غیر از عربستان به سمت دبیرکلی اوپک به سود کشورمان خواهد بود،اظهار داشت: هرچند کشور عربستان از توانمندی بالایی در تولید نفت برخوردار است، اما به سبب اجرای سیاست‌های نادرست نفتی و دنباله روی از آمریکا، قطعا رسیدن هر کشوری غیر از عربستان سعودی به سمت دبیرکلی اوپک، امری مثبت برای کشورمان محسوب می‌شود.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه رسیدن به کرسی دبیرکلی اوپک نیاز به تلاش گسترده وزارت نفت دارد، اظهار داشت: با تلاش وزارت نفت، انجام رایزنی و دیپلماسی سیاسی مناسب می‌توان مسیر رسیدن ایران به کرسی دبیرکلی اوپک را هموار کرد.

گفتنی است که انتخابات دبیرکلی اوپک در روز دهم خردادماه سالجاری برگزار می گردد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.