ایران قدرت دیپلماسی و نفوذ خود را به رخ غربی ها می کشد

نجف لک زایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: دروغ بودن ادعای غربی ها مبنی بر اینکه جامعه جهانی مخالف با فعالیت های قانونی ایران است و ایران در عرصه های بین المللی جایگاهی ندارد، با برگزاری اجلاسی چنین فراگیر، روشن تر از گذشته اثبات می شود.

وی حضور هیات های نمایندگی ۱۲۰ کشور عضو غیرمتعهدها در اجلاس تهران را موفقیتی چشمگیر برای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: در شرایطی که غربی ها پرچمدار تحریم ایران هستند، دو سوم کشورهای جهان با اعتماد به عملکرد ایران ریاست سازمان جنبش عدم تعهد را با اطمینان به مدت سه سال به دست جمهوری اسلامی ایران می سپارند.

لک زایی ادامه داد: تلاش غربی ها برای حضور نیافتن کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران، نشان از اهمیت این اجلاس و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی دارد که غربی ها تحمل دیدن آن را ندارند.

این استاد دانشگاه برگزاری این اجلاس و حضور کشورهای جنبش عدم تعهد در آن را ناکامی تحریم های اقتصادی و سیاسی غربی ها دانست و گفت: ریاست ایران بر این اجلاس می تواند این سازمان جهانی را به جایگاه واقعی خود نزدیک کند.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به گسترش موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، گفت: این اجلاس فرصتی است تا کشورمان پیامدهای فکری و آموزه های قرآنی و الهی را برای استقلال خواهی انتشار دهد.

وی، همگرایی و اتحاد در جهان اسلام، حضور گسترده ایران در معادلات جهانی، تضعیف تحریم ها و رهایی از سلطه استکبارها، حضور کارآمد در عرصه های مختلف بین المللی و اتخاذ دیپلماسی قوی را از مهم ترین دستاوردهای این جلاس برشمرد.

جمهوری اسلامی ایران از ۵ تا ۱۰ شهریور (۲۶ تا ۳۱ آگوست ۲۰۱۲) میزبان شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد خواهد بود.

۸۱۳۸/۱۵۳۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۰۷۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.