ایران نیازی به مجوز آمریکا برای غنی سازی ندارد/ حق غنی سازی را ان پی تی به ما داده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات سوزان رایس گفت: ما نیازمند مجوز آمریکا نیستیم که مشاور امنیتی رئیس جمهور این کشور به خودش اجازه می‌دهد بگوید ما حق غنی سازی ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی اظهارات سوزان رایس مشاور امنیتی کاخ سفید که گفته است ایالات متحده آمریکا حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت نمی‌شناسد به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: مطالب خانم رایس سببی دیگری بر ضرورت بدبینی به آمریکا و غیر قابل اعتماد بودن این کشور است.
 
وی افزود: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران حق غنی سازی را از سازمان ان پی تی بیش از ۴ دهه است گرفته‌ایم و براساس این حق عمل می‌کنیم و در آینده نیز عمل خواهیم کرد.

بروجردی تاکید کرد: نیازمند مجوز آمریکا نیستیم که مشاور امنیت رئیس جمور این کشور به خودش اجازه می‌دهد که بگوبد ما حق غنی سازی ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم.
 
نماینده بروجرد افزود: به رسمیت نشناختن حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران به منزله به رسمیت نشناختن عهدنامه ان پی تی است، چرا که حق غنی سازی در این پیمان مهم بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران داده شده است و ایران به خوبی از این حق استفاده و در آینده نیز استفاده خواهد کرد.
 
اضافه می گردد؛ سوزان رایس مشاور امنیی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه سی ان ان مدعی شده است ایالات متحده آمریکا حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت نمی‌شناسد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.