ایفای نقش آدم‌های پابه‌سن‌گذاشته برایم جذاب است

امیرحسین صدیق در گفت‌وگو با هنرآنلاین:

بازیگر مجموعه تلویزیونی˝آب پریا˝اظهار کرد: ایفای نقش‌هایی که از سن و سال واقعیم بیشتر است، به سبب نوع گریم و شیوه بازی برایم جذابیت است.

امیر حسین صدیق بازیگر مجموعه “آب پریا ” به کارگردانی مرضیه برومند در گفت وگو با هنر آنلاین دربارهٔ همکاری مجدد با این کارگردان گفت: قرار نبود در “آب پریا “در نقش استاد بهار بازی کنم و در فیلمنامه نقشی متناسب با سن و سال من وجود نداشت . بازیگر دیگری قرار بود نقش استاد بهار را بازی کند و موقعی که نوبت به بازی این بازیگر رسید درگیر حضور و بازی در کار دیگری بود و نتوانست این نقش را بازی کند.

وی افزود: در بازنگری مجدد که مرضیه برومند برای انتخاب بازیگر دیگری برای این نقش داشت، به جمع بندهایی رسید و با چند بازیگر پا به سن گذاشته صحبت هایی هم انجام داد . اما چون نقش تحرک بسیاری داشت و فیلمبرداری در مناطق مختلفی انجام می شد حضور این گزینه ها هم منتفی شد . روزی مرضیه برومند به من گفت که نقش استاد بهار را بخوانم و مدتی بعد از خواندن فیلمنامه تمریناتی را انجام دادم و با انجام تست گریم و لباس این نقش را بازی کردم.

این بازیگر در مورد جذابیت ایفای نقش هایی که از سن و سال واقعی بازیگر بیشتر است عنوان کرد :برایم جذاب بود که با گریم و ظاهر و سر وشکل متفاوت این نقش را بازی کنم که از من به لحاظ سنی دور است و در سینما و تلویویزیون معمولا کارگردانها برای بازی در نقش آدمهای مسن از بازیگران با سن و سال بالا استفاده می کنند و اغلب تعدادی بازیگر ثابت نقش های پیرمردها را درهمان قالبی که در قبل بازی می کردند ایفا می کنند . معتقدم برایم حضور در این نقش فرصت مغتنمی بود که این نوع نقش ها را در کارم تجربه کنم. میزان موفقیتم در قبال ایفای نقش بستگی به نظر مردم، کارشناسان و منتقدان دارد.

صدیق در باره شیوه هدایت برومند برای ارائه بازی درست بازیگران تاکید کرد : مرضیه برومند فعالیتش را در عرصه هنر با بازیگری آغاز کرده است و بهترین شیوه هدایت بازیگر را بلد است و بسیار از بازیگران بهترین بازیشان را در کارهای مرضیه برومند ارائه می کنند. او به هیچ وجه کار بازیگر را فدای سایر مسائل فیلم نمی کند و این مسئله مهمی است . یادم می آید موقعی که فیلم “دربدرها “را کارگردانی می کردم در سکانسی دو برداشت مناسب داشتم که نمی دانستم که کدامیک را انتخاب کنم. در یکی از صحنه ها بازی بازیگر خوب بود و در صحنه دیگر فیلمبرداری به شیوه بهتری انجام شد و من به شیوه مرضیه برومند از سکانسی استفاده کردم که بازی بازیگر بهتر بود .

وی ادامه داد: مهم ترین بخش فیلم از زاویه دید مرضیه برومند بازی و زندگی است که جلوی دوربین جریان دارد است ونور، صحنه ، فیلمبرداری و چهره پردازی همه در خدمت درست بازی کردن بازیگر باید قرار بگیرد .ویژگی مهم دیگر کاری برومند تسلط و شناختش از ادبیات است و هر بازیگری که یکبار تجربه همکاری با این کارگردان را داشته باشد علاقه دارد این همکاری ادامه پیدا کند .

مجموعه تلویزیونی “آب پریا” به کارگردانی مرضیه برومند و با بازی هنگامه مفید، بهناز جعفری، سحر ولدبیگی، آوا درویشی، امیرحسین صدیق، امیررضا میرآقا، لیلی رشیدی، سیامک صفری، رضا یزدانی، پاشا رستمی، شبنم فرشادجو، کاوه توکلی، سروش مردانی در ایام نوروز از شبکه دو سیما پخش شد.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.