اینتل: نسل بعدی Core iها تا ۲۰ برابر کم‌مصرف‌تر بوده و قدرت گرافیکی ۲ برابر خواهند داشت

Haswell نام معماری نسل بعدی پردازنده‌های Intel است. شاید نام آن را شنیده باشید اما در مورد کارایی آن نسبت به معماری فعلی Ivy Bridge یا معماری نسل قبل یعنی Sandy Bridge اطلاعات زیادی منتشر نشده است. اما کنفرانس اینتل مشخصات بیشتری را برایمان روشن می‌کند.

پردازنده‌های سری Core i با معماری Haswell در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند و در واقع چهارمین نسل خانواده‌ی Core i به شمار می‌آیند. با توجه به پیشرفت چشمگیر ARM در تبلت‌ها و گوشی‌ها و وجود شرکای قدرتمندی مثل سامسونگ، اینتل هم تصمیم گرفته معماری نسل بعد را به گونه‌ای بهینه کند که مصرف انرژی آن فوق‌العاده پایین باشد.

اینتل در مورد مصرف انرژی هسولی‌ها به این نکته اشاره کرده که در حالت بی‌کار تا ۲۰ برابر کم‌مصرف‌تر از پردازنده‌های Sandy Bridge هستند! از نظر توان پردازش گرافیکی نیز ۲ برابر سریع‌تر از Ivy Bridge می‌باشند.

برای نمایش قدرت گرافیکی، اینتل از Unigen استفاده کرد و نشان داد که سرعت اجرا دو برابر بیشتر است. از طرف دیگر اگر سرعت پردازش را برابر در نظر بگیریم، پلتفرم Ivy Bridge دو برابر توان بیشتر مصرف می‌کند و در واقع هسول بازدهی دو برابر دارد.

اولترابوک‌های اینتلی که سال آینده عرضه می‌شوند نیز از نظر مدت زمان کارکرد با باتری و قدرت پردازشی نسبت به محصولات فعلی بازار پیشرفت چشمگیری خواهند داشت.

منبع: anandtech

مطالب مرتبط

  • پردازنده های نسل بعدی Intel با معماری Ivy Bridge تا چند ماه دیگر به بازار می آیند
  • چیپ جدید اینتل برای لپ تاپ Haswell تنها به یک باتری خورشیدی برای کار کردن نیاز دارد
  • IFA: اولترابوک Acer Aspire M3 هم به ویندوز ۸ خوش آمد می گوید
  • راهنمای خرید کارت گرافیک بر اساس قیمت (مرداد ۹۱)
  • NVIDIA در Computex 2011 چیزی شبیه به تکنولوژی Optimus برای دستاپ عرضه می‌کند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.