اینستاگرام هم فیلتر شد!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

ITiran نوشت: پایگاه اینترنتی اشتراک عکس اینستاگرام از صبح امروز فیلتر شد. اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اشتراک گذاری عکس موبایل در جهان است و کاربران اینترنتی ایرانی بسیاری از آن استفاده می‌کردند.
 
هنوز هیچ مقام رسمی فیلترینگ این پایگاه اینترنتی را تایید نکرده اما دسترسی به دامنه instagram.com از صبح امروز مسدود شده و صفحه فیلترینگ به کاربران نمایش داده می‌شود. 
 
خبرآنلاین هم در این زمینه نوشت: بدنبال فیلتر شدن وی چت، اینستاگرام – وب پایگاه اینترنتی به اشتراک گذاری تصویر- نیز ظاهرا فیلتر شده و صفحه پیوندها از نوع  B5-6 ملاحظه می گردد.
 
 
آی تی ایران همچنین نوشت: اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اشتراک گذاری عکس موبایل در جهان است و کاربران اینترنتی ایرانی بسیاری از آن استفاده می‌کردند. هنوز هیچ مقام رسمی فیلترینگ این پایگاه اینترنتی را تایید نکرده اما دسترسی به دامنه instagram.com از صبح امروز مسدود شده و صفحه فیلترینگ به کاربران نمایش داده می‌شود.  اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرده و در سال ۲۰۱۲ توسط فیس‌بوک به قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری شده بود. این پایگاه اینترنتی چندماه پس از آغاز به کار حدود ۱ میلیون کاربر جذب کرد ولی تنها طی سه سال این میزان را به ۱ میلیارد کاربر رساند و یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های تکنولوژی به حساب می‌آید. بسیاری از کاربران ایرانی از طریق اینستاگرام زیبایی‌های طبیعت و زندگی ایرانی را از طریق این پایگاه اینترنتی به جهان نشان می‌دادند. در عین حال بسیاری از مقامات ایرانی از این پایگاه اینترنتی برای اطلاع رسانی تصویری استفاده می‌کردند. سبب فیلترینگ اینستاگرام مشخص نیست اما بعضی تحلیل‌گران این اقدام را در راستای فیلترینگ وی‌چت می‌دانند که چندی پیش مسدود شده بود.
مسدود شدن وی‌چت اعتراضات بسیاری را به خصوص در میان مقامات دولتی و حکومتی برانگیخت. فرمانده نیروی انتظامی چند روز قبل اعلام کرد که تمام وی‌چت نباید فیلتر می شد و وزارت ارتباطات نیز از مخالفت خود با فیلترینگ وی‌چت خبر داده بود.
 
به نوشته آی تی ایران، فیلترینگ اینستاگرام تازه‌ترین چالش برای دولت حسن روحانی است که پیشتر وعده بازگشایی شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک و توییتر را داده بود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.