این روزها هر کنسرت چقدر آب می خورد؟!

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

گزارشی درباره بالا رفتن نجومی قیمت های بلیت کنسرت


تماشا
قیمت بلیت های کنسرت در چند سال اخیر بی منطق رشد کرده است iبه گونه ای که قشر فرهنگی یا همان طبقه متوسط جامعه قدرت رفتن iبه کنسرت را ندارند و کنسرت رفتن تبدیل iبه تفریحی لوکس برای طبقه مرفه شده است. iبه گزارش خبری خبرآنلاین قیمت بلیت های کنسرت های سنتی نزدیک iبه ۱۰۰ هزار تومان و قیمت بلیت های موسیقی پاپ گاهی ۱۲۰ هزار تومان است. اگر یک حساب سرانگشتی هم کنیم یک خانواده دو نفره با درآمد متوسط و با iبها های روزمره زندگی، هیچ وقت قادر نیست iبه کنسرت برود.

این روزها هر کنسرت چقدر آب می خورد؟!

این رویه در دراز مدت تبدیل iبه فاجعه ای اسفناک برای فرهنگ می گردد؛ چرا که اغلب قشر متوسط می باشند که افسار فرهنگ و تولیدات فرهنگی را در دست دارند و قاعدتا وقتی که این قشر قدرت خرید بلیت های لوکس کنسرت ها را نداشته باشند، فرهنگ سازی امور فرهنگی iبه دست کسانی می افتد که دانش و درکی درباره آن ندارند.

طبق اطلاعاتت گرفته شده، iبها سالن در برج میلاد ۲۰ میلیون تومان وهزینه سالن در نمایشگاه بین المللی تهران ۱۷ میلیون تومان بود. هر چند قیمت این سالن در سال تازه iبه ۲۴ میلیون تومان رسیده است. همچنین iبها سالن اریکه ایرانیان ۱۲ میلیون تومان، iبها سالن تالار اندیشه ۱۲ میلیون تومان، iبها سالن در تالار سوره حوزه هنری ۱۰ میلیون تومان است. بعضی از تهیه کننده ها بالا بودن قیمت سالن های کنسرت را در قیمت بلیت ها تاثیرگذار می دانند؛ در حالی که بعضی دیگر، iبها های سرسام آور تبلیغات محیطی را علت اصلی می دانند.

از طرف دیگر بسیاری از مسئولان و تهیه کنندگان معتقدند که iبها های سالن ها از سال گذشته افزایش پیدا نکرده است؛ این در حالی است که قیمت بلیت ها روز iبه روز افزایش پیدا می کند؛ بالاترین قیمت بلیت کنسرت های سنتی در سال جاری ۹۰ هزار تومان وبالاترین قیمت بلیت کنسرت های پاپ ۱۲۰ هزار تومان است.

این روزها هر کنسرت چقدر آب می خورد؟!

محسن رجب جپور، تهیه کننده گروه موسیقی آریان، بنیامین و ارکستر ملی در این باره iبه هنر آنلاین می گوید: «اصولا در همهی شهرهای بزرگ دنیا قیمت سالن های برگزاری کنسرت بالا است ولی در کشور ما این iبها ها بسیار پایین تر از حد معمول است. در کشور ما با دید اجاره ای iبه سالن ها نگاه می گردد؛ در حالی که این سالن ها مکانی برای انجام فعالیت های هنری است.» این تهیه کننده درباره گران شدن iبها سالن های برگزاری کنسرت می افزاید: «از ۲۰ ماه گذشته تاکنون iبها سالن در برج میلاد iبه هیچ وجه گران نشده و اگر فکر می کنیم این iبها ها گران است باید بدانیم که iبها این سالن ها iبه نسبت امکاناتی که در اختیار هنرمندان و تهیه کنندگان می گذارند iبها گرانی نیست.»

قاسم مرادی، مسئول تالار سوره و تالار اندیشه در این باره خاطرنشان کردکه برگزاری کنسرت در این تالارها باید با شرایط این حوزه هماهنگی داشته باشد. این مقام مسئول می گوید: «اگر گروه های جوانیا گروه های سنتی بخواهند کنسرتی در سالن های حوزه هنری برگزار کنند ما iبه این گروه ها تخفیف های ویژه می دهیم؛ در نهایت قیمت این سالن ها در هر شرایطی متغیر است زیرا ما یک نهاد دولتی هستیم و مهمترین هدفمان فرهنگ سازی iبه شیوه درست و صحیح است.» مسئول تالار اندیشه اضافه می کند: «مهمترین هدف ما این است که حتی کارمندی که ماهی ۴۰۰ هزار تومان حقوق می گیرد بتواند در این کنسرت ها که در سالن های حوزه هنری برگزار می گردد، حضور پیدا کند؛ پس در نهایت iبها سالن را کم می گیریم تا قیمت بلیت کنسرت ها هم پایین باشد تا قشر متوسط و مظلوم بتوانند در کنسرت ها حضور پیدا کنند.»


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.