این زندان، مجرم را پولدار کرد +عکس

۲۳م اسفند ،

ممتازنیوز: استفان سلوین در سال ۲۰۰۵ به اتهام سرقت اتومبیل و رانندگی پس از مصرف مواد مخدر به زندان نیومکزیکو اعزام شد و حدود دو سال را در سلول انفرادی سپری کرد.

به گزارش جام جم آنلاین استفان سلوین حدود دو سال را در سلول انفرادی سپری کرد و تحقیرهای بی‏‎شماری را متحمل شد. در این مدت سلامت جسمی و روانی او به خطر افتاد.

استفان در مدت ۲۲ ماه به سبب فقدان بهداشت سلول انفرادی دچار قارچ و زخم‎های پوستی شد. حتی موی سر و صورت او را زندانبان ها کوتاه نمی‎کردند. وضع روانی او مختل شده و سلامت جسمی‎اش از بین رفت.

پس از خروج از زندان ناحیه دونا آنا ایالت نیومکزیکو وکیل استفان شکایتی را بر ضد مقامات این زندان در دادگستری ایالتی طرح کرد.

دادگاه سیستم قضایی ناحیه دونا آنا را به پرداخت ۵٫ ۱۵ میلیون دلار غرامت به استفان محکوم کرد. دادگاه ابتدا مبلغ ۲۲ میلیون دلار را به عنوان غرامت تعیین کرده بود اما سیستم قضایی ناحیه دونا آنا خواستار تجدیدنظر در این حکم شد.

سرانجام دو طرف به روی مبلغ ۱۵٫۵ میلیون دلار غرامت به توافق رسیدند. مت کویت وکیل استفان سلوین در گفت و گو با شبکه NBC News گفت: « سلامت روانی موکل من کاملا مختل شده و او هنوز بهبود نیافته است. هیچ مبلغی نمی‎تواند سلامت او را بازگرداند. با این حال، وی می‎تواند با دریافت این غرامت خود را مداوا کرده و زندگی تازه‎ای را آغاز کند.»

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.