این غذاها کودکتان را نابغه می کند!

فروردین ۱۴۰۳

پزشکان دریافته اند که نحوه تنظیم مواد غذایی و کنار هم چیدن این مواد می تواند تاثیر شگفت انگیزی در اتقاء هوش کودکان به ویژه کارکرد آنها در مدارس داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ براساس این پژوهش تازه که در میان خانواده های دارای کودکان مدرسه ای صورت گرفته است، گروه ها  به چند دسته تقسیم شده و هر یک در بازه ی زمانی خاص نوعی غذا برای کودکان خود برای رفتن به مدرسه تدارک دیدند.

گفتنی است براین اساس گروهی کودکان را بدون وعده صبحانه به مدرسه فرستادند، گروه دیگر یک صبحانه بدون چیدمان خاص مواد غذایی پروتیئین و لبنی به کودکان دادند و گروه دیگر براساس رژیم مخصوص کودکان سن رشد صبحانه به کودک خود دادند.

 بررسی ها نشان می دهند براساس نتایج به دست آمده از وضعیت درسی دانش آموزان آن گروه از دانش آموزان که صبحانه نخورده بودند کمترین بازده درسی و گروهی که صبحانه خورده بودند راندمان عادی و گروهی که صبحانه هدفمند و متناسب با رژیم غذایی خورده بودند بالاترین بازده در عملکرد درسی را به دست آورده بودند.

 پزشکان پیشنهاد می کنند تا والدین به کودکان خود در وعده صبحانه، میوه، غلات سبوس دار، پروتیئن و همینطور لبنیات بدهند و از مصرف غلات سبوس دار شیرین جدا اجتناب نمایند زیرا سبب افزایش وزن همینطور  بالا رفتن ریسک ابتلا به دیابت و همینطور پوسیدگی دندان ها می گردد.

 همینطور پزشکان پیشنهاد  می کنند تا برای راندمان بالاتر حتما کودکان در طول روز ورزش متناسب با سن خود تحت نظر مربی انجام دهند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.