بارش باران در ۷ استان/ کاهش دمای برخی نقاط کشور تا ۸ درجه

سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران در هفت استان شمالی، کاهش نسبی دما به‌طور میانگین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد در برخی نقاط کشور و وزش باد شدید در هفت استان هشدار داد.

بارش باران در ۷ استان/ کاهش دمای برخی نقاط کشور تا ۸ درجه

به گزارش ممتاز نیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش باران فردا (۱۳ مهرماه) برای شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، مازندران، غرب گلستان، چهارشنبه (۱۴ مهرماه) برای شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان و پنج‌شنبه (۱۵ مهرماه) برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان وغرب خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال لغزندگی جاده ها و احتمال کاهش دید در این شرایط وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد، جمع‌آوری دام‌ها از مجاورت رودخانه‌ها و از دره‌ها و احتیاط در تردد بین شهری توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار آمده است: کاهش نسبی دما به‌طور میانگین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد فردا (۱۳ مهرماه) در شمال غرب و غرب، چهارشنبه (۱۴ مهرماه) در شمال غرب و غرب و دامنه جنوبی البرز و پنج‌شنبه (۱۵ مهرماه) برای شمال غرب و غرب و دامنه جنوبی البرز و شمال شرق دور از انتظار نیست.

در این شرایط جوی آسیب رسیدن به برخی از محصولات کشاورزی محتمل است و نسبت به جمع‌آوری محصولات کشاورزی، اتخاذ تمهیدات لازم برای کشاورزان، مرغداران و گلخانه‌داران و تمهیدات لازم در جابجایی عشایر کوچ‌رو توصیه می‌شود.

در پایان این هشدار هواشناسی با اشاره افزایش شیو فشاری آمده است: از چهارشنبه تا پنجشنبه (۱۴ تا ۱۵ مهرماه) وزش باد نسبتا شدید در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب رسیدن به سازه‌های موقتی همچون گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد. حفظ و مستحکم کردن سازه‌های موقتی همچون گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در تردد از حاشیه تابلوها، درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره از توصیه‌های ارایه شده از سوی سازمان هواشناسی است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.