بازار دارویی کشور با رشد شش میلیارد دلاری روبرو خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘مصطفی قانعی’ شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: به دلیل غفلت ما از استفاده کامل بیوتکنولوژی و فناوری های جدید تا سال گذشته حدود ۵۰ درصد داروها را وارد می کردیم.

وی اضافه کرد: اگر به سمت تکنولوژی های نوین پیش برویم در آینده ای بسیار نزدیک بیش از ۳۰ درصد محصولات دارویی از طریق بیوتکنولوژی ساخته می شود.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: اکنون زمان آن است که صادرات دانش بنیان را بنا بگذاریم زیرا امنیت ملی در تحقق این مهم است.

وی خاطر نشان کرد: برای رشد شرکت های دانش بنیان و ایجاد سرمایه برای آن ها از دو سال گذشته صندوق های غیر دولتی علم و فناوری ایجاد شد.

قانعی همچنین به مراکز رشد و فناوری تولید دارو در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در این مراکز ارتباط میان صنعت و علم برقرار و از وارادت دارو جلوگیری می شود.

وی با اشاره به ایجاد Clean Room(اتاق تمیز) در دانشگاه ها اظهار داشت: با این امر دانشجویان و استادان داروسازی از نزدیک با تولید دارو آشنا می شوند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روند خوب رشد علمی در کشور ابراز خرسندی کرد و گفت:از نظر علمی در سالجاری رتبه ۱۶ جهان ،در زمینه علوم پزشکی رتبه ۱۹ جهان و رتبه دوم منطقه را داریم.

وی با بیان اینکه ۲۶ درصد مقالات علمی منطقه و ۴/۱ درصد تولید مقالات جهان را در اختیار داریم، افزود: در سال ۲۰۱۱ میلادی نسبت به سال گذشته آن ۳۰ درصد رشد علمی داشتیم.

به گفته معاون وزیر بهداشت، در زمان حاضر ۲۳۱ مجله تخصصی علمی و ۹۵ مجله تخصصی انگلیسی در کشورمان منتشر می شود.

قانعی همچنین گفت: رشد و توسعه علمی با رشد و توسعه اقتصادی عجین شده است و این عاملی برای پیشرفت است.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران با هدف ایجاد بستر مناسب برای تبادل نظر و همفکری میان دانشمندان، متخصصان و مدیران صنایع دارویی برای بهبود کیفیت و ساخت تولیدات دارویی در دانشگاع علو پزشکی اصفهان آغاز به کار کرد.

این همایش علمی تا ۱۶ شهریور ماه جاری ادامه دارد.

پ/۷۱۴۰/۱۰۴۲ **۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۷۳۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.