بازتاب جهانی حمایت “نم”از ایران/ پیروزی تهران و شکست سیاست انزوا

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی ” نیویورک تایمز” با اشاره به حمایت سران غیرمتعهدها از برنامه هسته ای صلح آمیز ایران نوشت : میهمانان شرکت کننده در اجلاس غیر متعهدها با حمایت از برنامه هسته ای ایران یک پیروزی دیپلماتیک به میزبان خود ایران اعطا کردند و تلاشهای آمریکا برای انزوای ایران و تحریم های یکجانبه علیه ایران را مورد انتقاد قرار دادند.

خبرگزاری آمریکایی ” آسوشیتد پرس” با اشاره به بیانیه پایانی اجلاس غیر متعهدها در تهران نوشت : یکی از بندهایی که در بیانیه پایانی این نشست مورد تصویب قرار گرفت حمایت از برنامه هسته ای ایران بود.

همچنین دیگر روزنامه آمریکایی روزنامه” واشنگتن پست ” نیزبه انعکاس خبرخبرگزاری آسوشیتد پرس در این خصوص پرداخت.

دیگر روزنامه آمریکایی “نیویورک پست ” یک روز قبل از تصویب بیانیه پایانی اجلاس غیر متعهدها در تهران با ابراز خشم از  نتیجه نهایی این نشست که شکستی برای سیاستهای آمریکا و متحدان غربی اش بود نوشت : شرکت “بان کی مون” دبیرکل سازمان ملل در این اجلاس شرم آور است آنچه که از این اجلاس به دست خواهد آمد قطعا نفعی برای غرب نخواهد داشت و شرکت کنندگان در این اجلاس سعی خواهند کرد تحریمهای ایران را بشکنند و جهان را علیه غرب و خصوصا آمریکا متحد کنند.

روزنامه ” شانگهای دیلی” چاپ چین با انتشار مقاله ای در این خصوص نوشت : ایران با برگزاری اجلاس غیرمتعهدها توانست بن بست های ایجاد شده از سوی غرب در خصوص برنامه هسته ایش را بشکند.

هفته نامه “ترکیش ویکلی” چاپ ترکیه با اشاره به پایان اجلاس غیرمتعهد ها در ایران نوشت : بیانیه پایانی این اجلاس از برنامه هسته ای ایران حمایت و تحریمهای غرب علیه ایران را محکوم کرد.

دراین میان اظهار نظر یک مقام رژیم صهیونیستی کمی عجیب ودر عین حال مضحک به نظر می رسد ، روزنامه صهیونیستی ” جروزالم پست” به نقل از  “هانگبی” رئیس کمیته دفاع و سیاست خارجی کنیست(پارلمان) رژیم صهیونیستی نوشت : موفقیت های دیپلماتیک ایران در هفته گذشته به حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران مشروعیت می بخشد.

خبرگزاری فرانسه نیز با اشاره به دستاوردهای این نشست برای ایران نوشت : ایران توانست دراجلاس غیرمتعهدها که با حضور ۱۲۰ کشور جهان برگزار شد یک امتیاز از غرب بگیرد که تلاش می کند آن را منزوی کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.