بازتاب سخنان سرلشکر فیروزآبادی در رسانه‌های خارجی

۲۸م آذر ،

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در سخنانی در دانشگاه دفاع ملی با اشاره به استقرار موشک های پاتریوت آمریکا در ترکیه، این سامانه را تهدیدزا دانست و گفت: عاقلان و نخبگان اروپا و آمریکا و ترکیه باید زودتر از اینکه آتشی برافروخته شود، پاتریوت ها را از این منطقه جمع کنند و ببرند.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: ما دوست ترکیه هستیم و برای ترکیه امنیت می خواهیم نه اینکه از طریق سوریه به ترکیه حمله شود که بخواهند در آنجا پاتریوت بچینند، ولی می بینیم پاتریوت ها، خط دفاعی برای صهیونیست ها و نگرانی از موشک های ایران و نگرانی از حضور روسیه برای دفاع از سوریه است. بسیار نگران کننده است؛ هر کدام از این پاتریوت ها یک نقطه سیاه روی نقشه جهان و برای ایجاد یک جنگ جهانی است و متاسفانه هر روز یکی از کشورهای غربی دارند تصویب می کنند که پاتریوتی را به مرز سوریه و ترکیه بفرستند، در حالی که آنها دارند نقشه یک جنگ جهانی را می چینند و این برای آینده بشریت و برای آینده خود اروپا هم بسیار خطرناک است.

پس از انتشار یافتن اظهارات سرلشکر فیروزآبادی، رسانه‌های فارسی زبان غربی و همچنین روزنامه‌های اسرائیل به انعکاس این صحبت‌ها پرداختند.

دویچه وله فارسی

– فیروزآبادی: غرب برای یک جنگ جهانی برنامه‌ریزی می‌کند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران استقرار موشک‌های پاتریوت در ترکیه را “آتش‌افروز” خواند و از آمریکا و اروپا خواست “پاتریوت‌ها را از این منطقه جمع کنند و ببرند”. او می‌گوید غرب در حال برنامه‌ریزی برای یک جنگ جهانی است…

رادیو فردا

– فیروزآبادی: استقرار سامانه پتریوت در ترکیه، صحنه آرایی جنگ جهانی است

رییس ستاد کل نیروهای نظامی جمهوری اسلامی می گوید استقرار سامانه دفاع موشکی ناتو در مرز ترکیه با سوریه، صحنه آرایی برای جنگ جهانی است. سرلشگر بسیجی حسن فیروزآبادی روز شنبه در جمع فرماندهان نظامی، با اشاره به استقرار موشک های پتریوت آمریکا در مرز ترکیه با سوریه، این امر را تهدیدآمیز دانست و خواستار برچیدن این سپر دفاع موشکی شد…

صدای آمریکا فارسی

– فیروزآبادی: ناتو برای جنگ جهانی نقشه می کشد

رییس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می گوید استقرار موشک های پاتریوت در مرز ترکیه و سوریه می تواند به جنگ جهانی منجر شود.

رادیو فرانسه فارسی

– ایران به استقرار موشک‌های پاتریوت در ترکیه واکنش نشان داد

سرلشکر حسن فیروزآبادی- رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، دربارهٔ استقرار موشک‌های پاتریوت از سوی آمریکا و ناتو در مرز ترکیه با سوریه گفت که کشورهای غربی در حال کشیدن نقشه برای یک «جنگ جهانی» می باشند.


یدیعوت آحارونت

– ایران: موشک‌های پاتریوت در ترکیه سبب جنگ جهانی می‌شود

رئیس نیروهای مسلح ایران می‌گوید استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه برای بشریت خطرناک است…

آروتص شوع

– هشدار ایران به ناتو: موشک‌های پاتریوت را در ترکیه مستقر نکنید

ایران به ناتو اخطار داده است که موشک‌های پاتریوت را در ترکیه مستقر نکند و هدف از این کار را زمینه‌چینی برای جنگ جهانی دانست…

رویترز

– ایران نسبت به استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز سوریه اخطار داد

رئیس نیروهای مسلح ایران دربارهٔ استقرار موشک‌های پاتریوت ناتو در مرز ترکیه با سوریه گفت که کشورهای غربی در حال کشیدن نقشه برای یک «جنگ جهانی» می باشند.

جروزالم پست

– ایران: موشک‌های پاتریوت خطر جنگ جهانی را در پی دارد

رئیس نیروهای مسلح ایران می‌گوید استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه برای بشریت خطرناک است…


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.