بازجویی از مقام بلندپایه کمیسیون اروپا به اتهام کلاهبرداری

جهان > اروپا– ممتازنیوز:
جان دالی (John Dalli) کمیسر سابق بهداشت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کمیسیون اروپا که سه شنبه به خاطر متهم شدن به سوء استفاده از مقام خود استعفا داد، چهارشنبه با حضور در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل، به مسائل مربوط به استعفای خود و تحقیقات اداره مبارزه با کلاهبرداری پرداخت.

جان دالی در این بازجویی از جمله گفت: “باید توجه کرد که گزارش پرونده توضیح می دهد که هیچ دلیلی مبنی بر اینکه من در ارتکاب هیچ گونه جرمی درگیر بوده باشم، وجود ندارد.”

یورونیوز می‌گوید جان دالی متهم شده که از طریق تماس با رابط یک بازرگان دخانیات تبعه مالت و بر اساس درخواست او در ازای پرداخت مالی، تلاش کرده تا مقررات تجارت دخانیات را تغییر دهد.

جوانی کسلر، مدیر کل اداره مبارزه با کلاهبرداری، در پاسخ به این پرسش که از کجا می دانید جان دالی از آنچه روی می‌داده آگاه بوده است، گفت:

“ما بر اساس مدارک و شواهدی که در طول تحقیق و از منابع مختلف جمع آوری کرده ایم به این نتیجه رسیده‌ایم. با استفاده از شیوه‌ها و ابزار تحقیق کاملا مختلف.”

جان دالی تا کنون این اتهامات را رد کرده و اداره مبارزه با کلاهبرداری کمیسیون اروپا نیز به مدرکی دال بر تماس مستقیم جان دالی با بازرگان مالتی دست نیافته است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.